مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد:

خدمات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی با مشارکت مردم اثربخش تر می شود

زنجان (پانا) - براساس اسناد بالادستی راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت بوده و مشارکت مردم در برنامه های اجرایی این نهاد موجب اثربخش تر شدن خدمات در این بخش می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خدمات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی با مشارکت مردم اثربخش تر می شود

به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، هدایت صفری ، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با امام جمعه گرماب با تبریک دهه امامت و ولایت و ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف، گفت: با وجود چالش های اقتصادی با پشتیبانی ائمه جمعه استان، همراهی مسئولان و مشارکت خیران در روند اجرایی فعالیت ها و تحقق کامل برنامه های هدف گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در بخش های مختلف تسهیل شده و در سایه همین تعامل و همکاری فرآیند خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت تقویت شده است.

وی با بیان اینکه با پای کار آمدن همه بخش های نظام صحنه های بسیار زیبای همدلی ، مواسات و کمک مومنانه در قالب رزمایش ایران همدل در ماه مبارک رمضان خلق شد و با اجرای طرح اصعام مهدوی خدمات قابل توجهی به خانواده های تحت حمایت در قالب غذای گرم و بسته های معیشتی ارائه شد، افزود: با همین رویکرد تلاش می کنیم با جریان سازی بیشتر در حوزه انفاق، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان در کنار افزایش بعد مردمی فعالیت های این نهاد ، مشارکت همگانی در برنامه های اجرایی کمیته امداد و رفع نیازهای خانواده های نیازمند به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

صفری همچنین ادامه داد: با همین نگاه و در سایه منویات، هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی نهضت تعاون و کمک به قشرهای ضعیف جامعه مرحله دوم رزمایش ایران همدل به منظور زمینه سازی برای کمک به خانواده های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند همگام با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی کمیته امداد برای تأمین ۶۶ درصد از منابع مورد نیاز برای خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت در سال جاری از محل کمک های مردمی و مشارکت خیران، افزود: بر اساس اسناد بالادستی راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت بوده و مشارکت مردم در برنامه های اجرایی این نهاد موجب اثربخش تر شدن خدمات در این بخش می شود.

صفری در ادامه به راهبردهای دیگر این نهاد در حوزه توانمندسازی و خدمت رسانی به جامعه هدف نیز اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت و ایجاد فرصت های شغلی مناسب با بهره گیری از ظرفیت ها، پتانسلها و مزیت های نسبی مناطق مختلف استان از محوری ترین برنامه های این نهاد در سال جاری است.

وی همچنین اضافه کرد: با همین نگاه برنامه ریزی شده است تا پایان سال جاری سه هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید برای خانواده های تحت حمایت و مددجویان مستعد ایجاد اشتغال با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانکی ، فرصت های کاریابی و راهبری شغلی ایجاد شود.

حجت الاسلام سید اسحاق موسوی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی کمیته امداد استان زنجان و تعاملات اثربخش این نهاد به ویژه حضور مستمر در مناطق محروم تحول عظیمی در عرصه خدمت رسانی به اقشار ضعیف ایجاد کرده است، افزود: راهبردها و برنامه های کاری ارزشمند این نهاد در حوزه محرومیت زدایی به ویژه ایجاد اشتغال برای نیازمندان موجب عزت بخشی به اقشار ضعیف و احیای کرامت انسانی آنها شده و جای قدردانی دارد.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از همکاری امام جمعه گرماب در اجرای طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار