فرمانده انتظامی نیشابور:

وضعیت امنیتی و اجتماعی نیشابور نسبت به سالهای قبل رو به بهبود است

نزاع فردی و جمعی افزایش یافته است

نیشابور(پانا)- نشست خبری و تشریح فعالیت های انتظامی شهرستان نیشابور با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل دفتر فرماندهی انتظامی نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت امنیتی و اجتماعی نیشابور نسبت به سالهای قبل رو به بهبود است

حسین دهقانپور، با گرامی داشت دهه ولایت و امامت، از تعامل، همراهی ها، تلاش و زحمات خبرنگاران در عرصه ارتقاء امنیت شهرستان قدردانی کرد و گفت: چون مقرر شده است کنگره ملی شهدای نیشابور، فیروزه و زبرخان در اسفند ماه سال هزار و 400 برگزار شود از خانواده معظم شهید خبرنگار، محمد رضا نعمتی نژاد نیز در این جلسه دعوت شده تا به نمایندگی از مجموعه انتظامی و خبرنگاران شهرستان از بزرگواران تجلیل شود.

وی با استقبال از پیشنهادات و انتقادات خبرنگاران، افزود: در سالهای گذشته تلاش کردیم همواره از پیشنهادات خبرنگاران استفاده لازم را برده و نقدها را نیز بررسی و برطرف کنیم.

سرهنگ دهقانپور خاطرنشان کرد: با کمک و یاری مردم، انتظامی نیشابور موفق شد مقام برتر انتظامی استان را کسب کند.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت امنیتی و اجتماعی شهرستان نسبت به سالهای قبل رو به بهبود است. در جرایمی مانند قتل رشدی نداشته ولی در جرایمی مانند سرقت، نسبت به میانگین استانی و کشوری توفیق بسیار خوبی را مشاهده می کنیم به طوری که باتوجه به افزایش 20 درصدی سرقت در استان و کشور، نیشابور با افرایش چهار درصدی، کمترین رشد را داشته است. با همراهی مردم به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه، 13 درصد در وقوع سرقت منزل کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: نزاع فردی متاسفانه افزایش یافته و به تبع آن نزاع های دسته جمعی متاثر از نزاع فردی نیز رو به افزایش است. نسبت به سال قبل دو و نیم برابر افزایش کشفیات سلاح جنگی و شکاری داشته ایم و این امر نشان از این است که سلاح های گرم متاسفانه در جامعه وجود دارد. در حوزه کالای قاچاق در چهار ماه گذشته به مبلغ هشت میلیارد و 135 میلیون تومان کشفیات داشته ایم که مربوط به کالاهای احتکار شده و قاچاق است.

دهقانپور گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی اتفاقات خوبی را رقم زده ایم و دو بار از طرف استان مورد تجلیل قرار گرفته ایم. تصادفات فوتی 55 درصد، تصادفات جرحی 29 درصد و تصادفات خسارتی نیز 66 درصد کاهش داشته است. جرایم بخش فتا کاهش 26 درصدی داشته و کشف مجرمین حوزه سایبری بیش از 80 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی نیشابور ادامه داد: خداراشاکریم که نسبت به مراکز بسیاری از استان ها، در جهت هوشمند سازی پلیس، اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بیش از 200 دوربین مجهز به صورت آنلاین در سطح شهر نصب شده است. همچنین فاز دوم کلینیک درمانی نیشابور در چند روز آینده راه اندازی و افتتاح و کلانتری 14 نیز در نیمه اول شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار