مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

اقدامات انجام شده در مجموعه علیصدر جهت حفظ سلامتی گردشگران در روزهای کرونایی

همدان (پانا) - در غار علیصدر پس از آزمایش روزانه پرسنل و ضدعفونی قایق‌ها، نظارت بر مراکز اقامتی، تفریحی، خدماتی و گردشگری در علیصدر گردشگران با شرایطی مطلوب پذیرش می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات انجام شده در مجموعه علیصدر جهت حفظ سلامتی گردشگران در روزهای کرونایی

مهدی مجیدی، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر اعلام کرد: برنامه‌های ارائه شده توسط مدیران این مجموعه در روزهایی که همه تأسیسات گردشگری با چالش‌های عدیده دست و پنجه نرم می‌کردند، بدین گونه است: هر گردشگر به محض ورود به علیصدر شاهد مجموعه‌ای از اقدامات و تدابیری است که تحسین برانگیز است و از زمان ورود مسافر به سایت‌های تحت مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر به‌ویژه غار تا زمان خروجش را شامل می‌شود.
این تدابیر شامل: جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک در تمامی بخش‌های زیر مجموعه شرکت سیاحتی علیصدر، توزیع رایگان ماسک بین مسافران، نصب دوربین‌های نظارتی در تمامی مسیرهای تردد، سنجش دمای بدن مسافران، تهیه کف‌پوش‌های ضدعفونی کننده و تهیه گسترده و حجم بالای مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی قایق‌ها و اجرای پروتکل‌های سلامت درباره مسافرانی که شرایط سفر را ندارند.
این برنامه‌ها به نقل از مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر بر اساس اهداف زیر به اجرا در می‌آید.
هدف نخست: سلامتی مسافران و همچنین گردشگران داخلی و خارجی است.
هدف دوم: سلامتی جامعه محلی، پرسنل و کارکنان علیصدر، سایر مراکز اقامتی و مجموعه‌های گردشگری زیر مجموعه این سایت است.
هدف سوم: بهبود و رونق صنعت گردشگری همدان پس از وقفه‌ای چند ماهه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همچنین می‌گوید: از همان بدو شیوع ویروس کرونا غارعلیصدر برای پذیرش گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شد.
مهدی مجیدی از برنامه‌ریزی برای پذیرش گردشگران در ایام تعطیلات پیش رو خبر داد و گفت: اگر چه حتی پیش از این شرایط بحرانی متولیان امور در علیصدر برای پذیرش گردشگران حساسیت بالایی داشتند، اما این روزها امکان بازدید از غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان فراهم است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود مسافران به مجموعه غار علیصدر و در گیشه بلیت فروشی، ماسک رایگان در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد، گفت: مسافران باید با ماسک در غار حضور و تردد داشته باشند.
مجیدی با یادآوری اینکه هشدارهایی برای رعایت نکات بهداشتی در محل تردد افراد نصب شده تا مسافران با رعایت آنها در امان باشند، گفت: اجازه هیچگونه تجمع در غار به افراد داده نمی‌شود و نفراتی با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی از غار دیدن می‌کنند.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با یادآوری اینکه کارکنان شرکت علیصدر نیز دوره‌های آموزشی لازم را سپری کرده‌اند تا با رعایت نکات ذکر شده سلامت مسافران تأمین شود، گفت: گندزدایی تجهیزات غار علیصدر به صورت روزانه انجام می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه ویلاهای اقامتی عباس‌آباد در روزهای شنبه تا سه‌شنبه برای تمام مراجعان تخفیف ۵۰ درصدی خواهد داشت و در روزهای پایانی هفته ۳۰ درصد تخفیف برای اقامت افراد در این ویلاها لحاظ می‌شود، گفت: شرایط برای گذران ایام تعطیلات پیش رو در مناطق گردشگری همدان مهیا شده است.
به گفته مجیدی، غار شگفت انگیز علیصدر پس از اعلام رسمی مجاز بودن برای فعالیت از اواخر اردیبهشت 1399 با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و رعایت تمامی پروتکل‌های پیشنهادی بازگشایی شد و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد سانس‌های بازدید از غار افزایش یافته تا در هر سانس تعداد کمی وارد غار ‌شوند.
وی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بازدید از غار را الزامی دانست و تأکید کرد: برای حفظ سلامتی گردشگران در هر قایق برای بازدید از غار فقط یک خانواده سرنشین می‌شوند.
در غار علیصدر پس از آزمایش روزانه پرسنل و ضدعفونی قایق‌ها، نظارت بر مراکز اقامتی، تفریحی، خدماتی و گردشگری در علیصدر گردشگران با شرایطی مطلوب پذیرش می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار