پاسخگویی مدیرکل شهر تهران به سوالات مدیران مدارس مناطق13 و 15

تهران (پانا) - جلسه مدیران مدارس مناطق 13 و 15 با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بصورت مجازی در محل اداره کل شهر تهران تشکیل شد و به پرسش های مدیران مدارس پاسخ داده شد. 

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی مدیرکل شهر تهران به سوالات مدیران مدارس مناطق13 و 15

فولادوند در این نشست ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: در سالی که گذشت پروژه مهر از مدتها قبل آغاز شد و بعد موضوع امتحانات را داشتیم و اگرچه در حوزه فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مشکلاتی بود اما با کوشش شما نیروهای متعهد سال تحصیلی آغاز شد. در همان اوایل سال 98 سیلاب هایی را داشتیم که کمک رسانی های ارزشمندی انجام شد. کمک ها ارسال شد و هزینه های ساخت مدارس در استان های معین شهر تهران پرداخت شد که جای قدردانی دارد. در آبان ماه98 انتخابات آغاز شد و انتخابات خوبی در اسفندماه به همت شما مدیران دلسوز انجام شد. هنوز شمارش آرا تمام نشده بود که ما با بیماری ناشناخته ای روبرو شدیم که از طرفی تهدید بود و از طرفی فرصت. به همت مدیران و معلمان مان این تهدید به فرصت تبدیل شد. در اسفندماه تعطیلات قطعی نبود و از این جهت حقوق پیمانکاران سرویس مدارس پرداخت شد چون آنها آماده باش بودند.

فولادوند گفت: در اسفندماه مدارس ما ابداعاتی داشتند و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی محتوای باقی مانده درسی را آموزش دادند. در آن زمان عمده محتواهای درسی پایان یافته بود و در کنار تلاش خود جوش معلمان و مدیران در وزارتخانه شبکه شاد فراهم شد و محتواهای خوبی ارایه شد.

وی افزود: حدود 95درصد محتوای آموزشی شبکه چهار و شبکه آموزش توسط شهر تهران آماده شده بود. در این زمان سعی شد با بعضی از سامانه ها و شرکتها گفتگوهایی انجام شود اما شرکت ها توان لازم را نداشتند و از این جهت شبکه دانش آموزی شاد افتتاح شد. این شبکه گام موثری در تاریخ آموزش و پرورش بود. گروههایی بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شد و خدمات آموزشی موثری ارایه شد. همچنین کلاس جبرانی هم برای دانش آموزانی که عقب مانده بودند، گذاشته شد. در پایه نهم و دوازدهم آزمون های خوبی برگزار شد و با هزینه کلانی که اداره کل تدارک دیدند الگوی خوبی شد. ناگفته نماند مقام عالی وزارت از تک تک شما مدیران قدردانی کردند و انشاله امتحانات جبرانی هم در شهریورماه به خوبی برگزار می شود.

فولادوند با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده متفاوت از گذشته است، گفت: تجربیاتی که ما نیاز داریم هنوز تجربه نشده و باید هشیاری منطقی داشته باشیم و تجربیات جدید می طلبد هوشیار باشیم و تلاش کنیم. مشکلاتی وجود دارد که تجربه حل آن را نداریم و باید در هر لحظه آماده باش باشیم.

مدیرکل شهر تهران گفت: مدارس در 15شهریور بازگشایی می شود و به تناسب شیوع بیماری وضعیت سفید یا زرد یا قرمز را داریم. مشکلات باید پیش بینی و پروتکل های بهداشتی مراقبت شود.

وی افزود: دانش آموزان مان سرمایه های ما هستند. با شروع آموزش، انگیزه مجدد به مردم بر می گردد و در این ایام روحیه دادن به مردم مهم است. بازگشایی مدارس و شروع آموزش تزریق امید و انگیزه در جامعه است. به نوعی سناریوهای مشخصی به شما مدیران ارائه می شود و شما مدرسه را آماده نگه دارید. مساله ثبت نام و موضوع کتاب ها بسیار مهم است. در ثبت نام کتب درسی مشکلاتی وجود داشت. مسئولیت با مدیر آموزشگاه است.

فولادوند گفت: اگر در وضعیت قرمز باشیم مدارس باید باز باشند و مدیران و معاونین باید روند آموزش مجازی را رصد کنند. تک تک دانش آموزان مورد بررسی قرار بگیرند که آیا می توانند از شبکه شاد یا صدا و سیما استفاده کنند یا خیر. اگر امکان استفاده از وسایل را ندارند باید در مدرسه متولی برای تهیه وسایل آموزشی باشد. همچنین تعداد دانش آموزانی که نمی توانند از شبکه استفاده کنند باید در نظر گرفته شوند. ما در برابر تک تک دانش آموزان مسئولیت داریم. برنامه آموزشی که به تایید شورای مدرسه می رسد باید به اداره مناطق ارسال شود.

فولادوند گفت: من معتقدم ثبت نام و کتاب و نیروی انسانی و پروتکل های بهداشتی مدرسه سریعا باید بررسی شود. کرونا باعث شد محتوای آموزشی عالی داشته باشیم و در همین شبکه شاد در دوره های مختلف و ماده های درسی گوناگون تدریس می شود از حوزه پرورشی و آموزشی ارایه های خوبی در حال انجام است.

وی افزود: آموزش حضوری با آموزش مجازی قابل مقایسه نیست. اصل بر آموزش حضوری است اما وقتی وضعیت قرمز یا زرد باشد متناسب با آن برای حفظ سلامتی برنامه ریزی می کنیم.

فولادوند با اشاره به فداکاری فرهنگیان در ایام کرونا گفت: اگر در دوران دفاع مقدس جان خود را عزیزان ما فدا کردند امروز نوبت ماست. همچنین باید شرح وظایف جدیدی تعریف شود. شرح وظایف عوامل اجرایی سریعا تهیه شده و در اختیار مدارس گذاشته شود. امیدوارم روح امید و انگیزه و پشتکار را برای دانش آموزان مان آماده کنیم. ما اطلاع نداریم وضعیت مان در پاییز و زمستان چه می شود پس ناگزیریم سیاست های کوتاه مدت را پیگیری کنیم.

در ادامه نشست مدیرکل شهر تهران به سوالات مدیران مناطق که بصورت مجازی مطرح شد پاسخ داد. این سوالات در حوزه های ادامه فعالیت مدارس غیرانتفاعی و حضور فرهنگیان در شبکه شاد و نحوه حضور معلمان در صورت تعطیلی مدارس و هزینه های آب و برق و گاز مدارس بود که از سوی مدیرکل پاسخ داده شد.

در انتها فولادوند از 151 مدیر منطقه 15و تعداد 77 مدیر منطقه 13 قدردانی کرد و گفت: از استرس های شما آگاهم و شما ایثار کردید که در این شرایط مدیریت مدارس را تقبل کردید و همان کاری را انجام دادید که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند. ای کاش صدا و سیما از تلاش همکاران فرهنگی ما در اوج کرونا برنامه ای تدوین می کرد و مشخص می شد معلم بجای 6 ساعت 15ساعت آنلاین بود و مدیران مدارس تمام وقت حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار