مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان:

شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است

زنجان(پانا)-دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضاء تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه گفت: جامعه هدف سوادآموزی از 10 تا 49 سال است که در این خصوص آموزش و پرورش توانسته گامهای موثری بردارد؛ چرا که معتقدیم شکوفایی جوامع در گرو رشد سواد و دانش است.

رفیعی افزود: استان زنجان در راستای زیر پوشش قرار دادن دانش آموزان در شش پایه ابتدایی جزو سه استان کشور قرار دارد و در پایه اول ابتدایی نیز در دو سال اخیر رتبه اول از آن استان زنجان است، بنابراین 5/99 درصد از دانش آموزان پایه اول زیر پوشش آموزش و پرورش قرار دارد که بیانگر انسداد مبادی ورودی بیسوادی است.

به گفته وی اگر چه پراکندگی روستایی استان فراوان است و قطب جمعیتی در مرکز استان ساکن هستند، اما با این وجود آموزش و پرورش استان توانسته به نتایج مطلوبی دست یابد.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اذعان کرد: در استان زنجان 16 مدرسه روستایی یک دانش آموزی وجود دارد و نزدیک به 305 مدرسه وجود دارد که زیر 20 نفر دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند که هزینه بسیار بالایی برای آن صرف می شود، بنابراین می توان گفت خدمت بسیار عظیمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه آن است تا تک تک افراد از نهضت سواد آموزی بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: سطح سواد استان در زمان حاضر نسبت به سالهای گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: همواره نیاز انسان امروزی در یک جهان با این وضعیت موجود به نحوی است که یادگیری و سواد از اولویت های جوامع بشری به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به یادگیری و سواد در زمان حاضر از نان شب واجب تر است، تاکید کرد: در زمان حاضر و چند سال اخیر افراد خودشان را با 10 سال گذشته خود مقایسه می کنند و این نشان از پویایی جوامع بشری دارد.

مدیر کل آموزش و پروش استان زنجان در ادامه گفت: متاسفانه منابع آماری متقن و محکمی از بی سوادان استان وجود ندارد، بنابراین دستگاههای مختلف باید در این زمینه کمک حال آموزش و پرورش باشند که ما بتونیم در راستای جذب بی سوادان به یک آمار مورد استناد برسیم.

رفیعی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیته امداد، بهزیستی، بخشداران، دهیاران، ثبت احوال و شبکه بهداشت می‌توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آمار از مجموع افراد بی سواد ارائه دهند.

وی تصریح کرد: توسعه و رشد سواد و دانش باعث شکوفایی جامعه می شود و امنیت، سلامت و سواد موثر ترین و بارزترین محورها و نیازهای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود، بر این اساس باید در راستای ریشه کنی بی سوادی تمام افراد جامعه خود را مسئول بدانند و در این راستا تلاش کنند.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به جذب بی سوادان و کم سوادان نیست، بلکه همکاری و حمایت تمام دستگاه های اجرایی به‌ویژه اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی لازم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار