گردشگری کودک صرفا یک برنامه عادی سفر نیست

یزد (پانا) - نشست هم اندیشی با موضوع تحلیل تهدیدها و فرصت هایی که کرونا بر صنعت گردشگری و به خصوص در حوزه کودک و نوجوان گذاشته است و شناسایی فرصت ها و نیازها جهت اقدام در حوزه های مربوطه با حضور اعضای کمیته کودک و نوجوان و فعالین و اساتید حوزه گردشگری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری کودک صرفا یک برنامه عادی سفر نیست

محمد مهدی رجایی فرد با اشاره به تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری بیان کرد: ما امروزه با بحرانی مواجه شده ایم که بر اساس پیش بینی کارشناسان گردشگری حداقل تا سال اینده میلادی گردشگر خارجی نخواهیم داشت. پس نوع گردشگری باید دچار تغییر شود. اگر بخواهیم در دنیای گردشگری حاضر زندگی کنیم و یا کسب درآمد کنیم باید نوع گردشگر را تغییر بدهیم و به سمت گردشگر داخلی گرایش داشته باشیم. با توجه به مشکلات بوجود آمده اکثریت کشورها نوع گردشگری را تغییر داده اند.

همچنین وی افزود: شاید گردشگری داخلی بتواند التیام بخش زخم های کرونا باشد. سفرهای گروهی بعد از کرونا حداقل تا زمانی که واکسن کرونا ساخته نشود و مردم به سفرهای گردشگری اعتماد پیدا نکنند، نوع گردشگری ما گردشگری انفرادی است. گردشگری گروهی مانند قبلا دیگر وجود ندارد. تورهای آموزشی کودکان باید به صورت حرفه ای و ایمن طراحی شوند و تحت مدیریت یک راهنمای تور آموزش دیده باشند.

در ادامه مزرعه با عنوان اینکه مشکلات باید ریشه یابی شود تاکید کرد: مشکل اساسی کماکان بحث آموزش است. سواد صرفا خواندن و نوشتن نیست. سواد یعنی درک، تحلیل و واکنش نسبت به موقعیت هایی که در زندگی روزافزون دیجیتال برای فرد به وجود می آید. هدف گیری در آموزش باید در واقع با هدف گیری قشری که مخاطب جامعه است، صورت بگیرد تا خروجی مناسب باشد. امید باید به نسل بعدی باشد. دنبال راهکار باشید. راهکار آموزش است. ما در بحث آموزش باید یک سری چیزهارا از بیخ و بن عوض کنیم. نیاز است که یکسری چیزها نسبت به آموزش تغییر کند.

در ادامه این نشست برخی از نوجوانان و فعالین و اساتید حوزه گردشگری از دیدگاه خود به این موضوع پرداختند و راه حل های پیشنهادی را بررسی کردند و عملکرد آموزش و پرورش را در این زمینه مورد انتقاد قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار