یزد سرعت بسیار بالایی در رشد صنایع دانش بنیان دارد

یزد (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر نقش یزد در پیشرفت فناوری‌های نوین کشور عنوان کرد استان یزد پتانسیل خوبی در اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

سورنا ستاری گفت: متاسفانه سال‌ها قبل پول نفت بسیاری از زیرساخت‌های انسانی، پتانسیل کارآفرینی را از بین برده اما به حمدالله تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق اقتصاد دانش‌بنیان سبب شد که اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
وی افزود: کسب شغل‌ باید از راه دانش و علم به وجود آید جوانان لازم است خودشان در راه تحصیل کارآفرینی کنند و کسب و کار جدید راه بیندازند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در یزد تحول سریع‌تر اتفاق می‌افتد، در شرکت‌های جدید اقتصاد دانش‌بنیان شاهد هستیم که در حال حاضر دستاوردهای خوبی برای سلامت کشور داشته است، لازم است اقداماتی انجام شود که کشور نیاز دارد.
ستاری با تاکید بر اینکه پیشرفت صنایع دانش بنیان نیازمند حمایت بیشتر است تصریح کرد: ارزش افزوده‌ای که از صنایع جدید دانش‌بنیان به وجود آمده است از هنر مغز و دانش فرد است‌.
وی گفت: جهت‌گیری دانشگاه‌ها برای رونق تکنولوژی و صنعت باشد، جوانان و ما مسئولین با پول مردم در دانشگاه‌ها درس خوانده‌ایم که مشکل مردم را حل کنیم.
معاون علمی و فناوری اظهار کرد: اگه قرار باشد بهترین سال‌های عمر جوان در کلاس‌ها گرفته شود و در نهایت شغل نداشته باشد، عمرشان هدر رفته و ارزش افزوده‌ای نخواهند داشت و در جامعه ایجاد معضل می‌کند.
ستاری گفت: اگر جهت‌گیری دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و توسعه باشد، ما می‌توانیم با هنر دانش مشکلات مردم را رفع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار