تندیس "آیت الله فیروزآبادی" در شهرری رونمایی شد

شهرری (پانا) - تندیس چهره "آیت الله فیروزآبادی با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، مسئولان محلی و مردم در مسجد فیروزآبادی شهرری برسرمزار این عالم عالی مقام رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تندیس "آیت الله فیروزآبادی" در شهرری رونمایی شد

به گزارش ایرنا، رییس شورای شهرستان ری و عضو شورای تهران، ری و تجریش در مراسم بزرگداشت آیت الله فیروزآبادی، گفت: این عالم و فقیه برجسته با وقف حقوق دریافتی خود از مجلس شورای ملی به ساخت بیمارستان برای فقرای جنوب تهران زندگی خود را وقف خدمات بشر دوستانه کرد.

حسن خلیل آبادی اظهار کرد: آیت الله فیروز آبادی فارغ از نگاه ایدولوژیک و دینی خود به مردم نگاه انسان دوستانه ای داشته به گونه ای که همیشه دغدغه حل مشکلات مردم و تهی دستان را داشت.

خلیل آبادی ادامه داد: شخصیت وارسته و بزرگ آیت الله فیروزآبادی می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد که با وقف عمر و زندگی خود برای مردم برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی و شهر تهران و ری ماندگار شدند.

محمد جواد حق شناس عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه این برنامه با اشاره به سرمایه اجتماعی و کارهای خیر آیت الله فیروزآبادی در جنوب تهران، گفت: هنوز هم پس از گذشت ۵۵ سال از درگذشت این عالم ربانی آثار خیر کارهای این مرحوم در جنوب تهران ملموس و قابل مشاهده است.

او ادامه داد: اندیشه بلند و همت بی نظیر آیت الله فیروزآبادی در کمک به مردم و نیازمندان جامعه به گونه ای بوده که هنوز هم بسیاری از مردم جنوب تهران این عالم وارسته و ربانی را به خوبی می شناسند و آثار خیر کارهای این فرد را در زندگی خود لمس می کنند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه آیت الله فیروزآبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد، افزود: این عالم والا مقام از میراث خانوادگی و دسترنج خود برای رفاه و رفع نیاز مردم فقر استفاده کرد.

حق شناس یادآور شد: بیمارستان فیروزآبادی امروز پس از ۵۵ سال از زمان وفات آیت الله فیروزآبادی همچنان در روزهای سخت اپیدمی ویروس کرونا در خدمت سلامت و بهبود مردم جنوب تهران است.

گفتنی است: تندیس آیت الله فیروزآبادی با تکنولوژی پرینت سه بعدی و در ارتفاع ۶۰ سانتی متر ساخته شده است، تمام مراحل ایده پردازی و پرداخت این مجسمه با دست انجام شده و جنس آن نیز از رزین می باشد، تمام جنبه های زیبایی شناسی بصری این اثر ماندگار با رعایت اصل وفاداری به عکس اصلی لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار