معاون اداره کل آموزش ‌و‌ پرورش شهرستانهای استان تهران:

تراکم دانش‌آموزدر شهرستانهای تهران رتبه سوم را در کشور دارد

تهران(پانا)- معاون پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد تراکم دانش‌آموز در مدارس شهرستان‌های‌استان تهران بسیار بالا است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تراکم دانش‌آموزدر شهرستانهای تهران رتبه سوم  را در کشور دارد

مجیدپیروزان در گفت و گو با پانا شهرستان‌های تهران گفت: بیست و چهارمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جامعه خیرین برگزار شد.

قلم چی عضو هیات مدیره در ادامه این جلسه گزارشی از نشر کتاب کارنامه خیرین در سال ۹۸ را ارائه داد و افزود: در این کتاب فقط مدارس به بهره برداری رسیده در استانها و مدارس متعهد شده نشر داده می شود.

اسپرورین، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز در خصوص نشر کتاب کارنامه خیرین پیشنهاداتی ارائه داد و یاداوری کرد: ما در سالهای گذشته مجموعه ای مکتوب از اقدامات خیرین نداشتیم و با نشر این کتاب می توانیم هنرنمایی خیرین را به رخ بکشیم.

موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران بیان کرد: یکی از مشکلات استان تهران، کمبود مدارس، وجود مدارس دوشیفته و تراکم دانش آموزی بالا است که امیدواریم با مشارکت خیرین بتوانیم آن را مرتفع سازیم.

او ادامه داد: در شهرستانهای استان تهران با وجود تمام مشکلات هر ۱۰ روز یک مدرسه ساخته می شود.

شهری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران نیز گفت: متاسفانه با وجود خیرین بسیار زیادی که در این استان ساکن هستند دانش آموزان با مشکلات عدیده ای در خصوص فضای آموزشی مواجه هستند، به طوریکه در برخی از استانها بیش از ۵۰ نفر دانش آموز تحصیل می کنند که اگر تدبیری اندیشیده نشود، این استان با بحران اجتماعی مواجه خواهد شد.

او، ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه بالای مدارس غیر دولتی و مهاجرت به حاشیه شهرها موجب افزایش جمعیت دانش آموزی در مدارس دولتی شده، تاکید کرد: در این میان شهرستان قدس و بهاران بیشترین مشکل را دارند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: فرسودگی در مدارس استان تهران بسیار چشمگیر است و این شهر جزو محرومترین استان ها در بحث فضای آموزشی است این در حالی است که بیشترین خیرین مدرسه ساز ساکن تهران هستند.

هاشمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه این جلسه گفت: شهرستان های استان تهران سومین رتبه تراکم دانش آموزی را در سطح کشور پس از خراسان و تهران دارد و 30 درصد مدارس تهران غیر دولتی و تنها 10 درصد مدارس شهرستان های استان تهران غیر دولتی هستند که این امر موجب افزایش جمعیت دانش آموزی در مدارس دولتی است.

پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای در حاشیه این نشست با ارائه جدول آمار و ارقام حضور بیش از یک میلیون و سی هزار دانش آموز در شهرستانهای استان تهران و اثبات سنگینی تراکم دانش آموزی در مناطق شهرستانهای استان تهران خواستار حضور بیشتر خیرین مدرسه ساز در مناطق پرتراکم این اداره کل شد.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار