نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با اصحاب رسانه استان

گلستان(پانا)-گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از بازگشایی زودهنگام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پیرامون این موضوع به مردم استان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با اصحاب رسانه استان

نشست خبری صبح روز سه شنبه ۹۹/۵/۱۴ در سالن فرهنگ اداره کل آموزش پرورش با حضور احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای این نشست گوهری راد از ۳۰۰۰ شهید والامقام استان و بیش از ۶۰۰ شهید دانش آموز یاد کردند و همچنین اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفتند.

احسان گوهری راد گفت: آموزش و پرورش استان گلستان اولین سالی است که از نظر اقتصادی و درآمدی و همچنین اعتبارات رفاهی، سال مالی خود را با ۰/۳ درصد بدهی که کمترین میزان در سال های گذشته است به پایان رسانید که این اتفاق بسیار خوبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، ما به ساخت مدرسه به صورت کمک های همکاران که شامل ۳۷۰ میلیون تومان وجه نقد و ۱۲۳۳۰ پک غذایی و معیشتی بود در اختیار مردم نیازمند قرار گرفت. همچنین دانش آموزان در ساخت ماسک و گان در ۳۲ کارگاه هنرستانی فعالیت خوبی داشتند.

گوهری راد ادامه داد: ۲۵ درصد دانش آموزان استان گلستان تلفن همراه هوشمند و بالای ۵ درصد نیز به هیچگونه وسیله ارتباطی دسترسی ندارند، از همین جهت برای تامین این نیازها پویش کمک مومنانه راه اندازی شد. همچنین بسیج اصناف پویش"هر کاسب،یک دانش آموز" را راه اندازی کردند.

علاوه بر آن کمیته امداد امام خمینی هم وام ۵ میلیون تومانی با بهره کم را برای خیرانی که بخواهند دانش آموزان نیازمند را یاری کنند اهدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد مدارس غیر دولتی استان به صورت استیجاری است و با افزایش اجاره بهای مدارس، شهریه مدارس غیردولتی نیز بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش شهریه داشته است. این خود باعث شده که خانواده های گلستانی برای ثبت نام فرزندان خود به مدارس دولتی روی بیاورند و تعداد دانش آموزان در این مدارس بیشتر از ظرفیت شود که ما چاره ای جز دو شیفته کردن مدارس نداریم و در این صورت مدارس استان پنج شنبه ها نیز دایر خواهد بود.

گوهری راد گفت: در بخش آموزش رویکرد ما روی فنی و حرفه ای است. هر دانش آموز در زندگی خود باید حداقل یک مهارت را آموزش دیده باشد که این امر میسر نمی شود مگر با تجهیز کردن هنرستان های کاردانش استان.

در پایان گوهری راد گفت: اصل آموزش در وضعیت زرد و سفید به صورت حضوری است، اما آن چیز که مشخص است باید کل محتوای درسی تدریس شود حال به صورت حضوری یا مجازی و مسؤلیت اصلی تدریس با مدیران و معلمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار