ارزیابی دستاوردهای برقی جهاد دانشگاهی در «چرخ»

تهران (پانا) - هفتمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 14 مرداد 99، با بررسی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در صنعت برق روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی دستاوردهای برقی جهاد دانشگاهی در «چرخ»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه، حافظ آهی، مجری-کارشناس «چرخ» با دکتر حمیدرضا صادق‌محمدی، معاون پژوهشی پژوهشکده‌ی برق جهاد دانشگاهی گفت‌وگو خواهد کرد.
مجموعه فعالیت‌های مربوط به طرح‌های پژوهشی و فناورانه، مشاوره‌های فنی و خدمات تخصصی پژوهشکده‌ی برق جهاد دانشگاهی در قالب گروه‌های پژوهشی سه‌گانه‌ی این پژوهشکده اجرا می‌شود: گروه پژوهشی منابع تغذیه‌ی صنعتی، گروه پژوهشی مبدل‌های الکتریکی و سیستم‌های قدرت و گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل. از مهم‌ترین محصولات این پژوهشکده می‌توان به طراحی و ساخت انواع رکتیفایرهای صنعتی ولتاژ بالا و جریان بالا، منابع تغذیه‌ی بدون وقفه شامل انواع یو‌پی‌اس و شارژرهای صنعتی، کنترل دور موتورهای ولتاژ متوسط، سیستم برق و کنترل دکل حفاری نفت، تجهیزات آزمایشگاه فشار قوی و خدمات تست عایقی، دکل حفاری نفت، بازوهای بارگیری دریایی نفت و ... اشاره کرد که در صنایع مختلف کاربرد دارند.
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» رضا ماه‌منظر، کارشناس ارشد زیست‌شناسی و مروج علم، مفهوم درخشش زیستی را تشریح می‌کند.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار