فروش زیره آذربایجان شرقی با نام امارت / افزایش۱۰درصدی كشت زیره در اراضی زراعی استان

خبرگزاری پانا: معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امارات زیره تولیدی آذربایجان‌شرقی را پس از فرآوری به نام خود صادر می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ایوب ایرانیفام در جمع خبرنگاران افزود: زیره سبز تولید شده در آذربایجان شرقی بصورت خام و فله ای به كرمان و كشورهای دیگر همچون امارات صادر می شود.

وی با اشاره به حمایت سازمان جهاد كشاورزی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات كشاورزی، بر ضرورت فراوری زیره به منظور افزایش ارزش این محصول و همچنین برند سازی آن تاكید كرد .

ایرانی فام با اشاره به اینكه در سال زراعی گذشته ۱۶۶ هكتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی به كشت زیره اختصاص یافت، از افزایش ۱۰ درصدی كشت زیره در اراضی زراعی استان خبر داد.

وی با بیان اینكه شهرهای اسكو، تبریز و بستان آباد بیشترین زیره استان را تولید می كنند، گفت: ایران به عنوان بزرگترین‌ صادركننده زیره سبز، سهمی حدود ۴۰ درصد تولید جهانی را در اختیار دارد

تولید سالانه این محصول در كشور ۳۰ هزار تن و استان های خراسان، كرمان، سمنان و آذربایجان شرقی از مراكز عمده تولید این محصول در كشور محسوب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار