دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: نام تو عامل ترس سیاه‌دلان روزگار است

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: نام تو عامل ترس سیاه‌دلان روزگار است

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم محمدرضا اوجاقی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از شهر تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« من یک سردار سلیمانی دیگرم!

افسانه‌ها تا زمانی افسانه می‌مانند که اتفاقی مانند آن در عصر ما نیفتد، اخیراً یکی دیگر از افسانه‌ها به وقوع پیوست و تبدیل به خاطره‌های تلخ برای تمامی آزادگان این کره خاکی شد؛ شاید بگویید کدام افسانه؟ افسانه‌ی جاودانی پهلوان‌هایی مانند رستم و پیدا شدن فردی همچون مالک اشتر و دوباره تکرار شدن حماسه حضرت ابوالفضل(ع).

مالک اشتری دیگر معروف به سردار دل‌ها، با نگاه‌هایی که به تیزی شمشیر ذوالفقار، با قدم‌هایی به استواری سرو، یعنی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی! نامی که عامل ترس سیاه‌دلان روزگار است، نماد تواضع، عدالت‌طلبی، حق‌خواهی و مهربانی است و برای تمامی مردم آزاده سرمشق و الگویی بی‌بدیل است. همان سرداری که دشمنان از ترسشان، نه رو در رو و تن‌به‌تن بلکه با پرواز در آسمان او را به آسمان ابدی فرستادند. دشمنان این پهنه سرسبز شده با خون شهیدان بدانند من یک سردار سلمانی دیگرم! در کنار رهبرم و مردم، با یارانی مسلح به قدرت ایمان، قله حق‌خواهی را فتح می‌کنیم. من می‌خواهم سردار دیگری باشم همانند همان سردار دل‌ها همان سرداری که در یکی از عملیات‌ها با سرعت به سمت مقر داعش حمله‌ور می‌شد. ولی توسط محافظانش به‌آرامی دعوت می‌شد. همان سرداری که از خانواده خود گذشته بود و فراتر از مرزهای ایران از جان و مال ایرانیان دفاع می‌کرد. همان رفیق رهبر و مورد اعتماد حزب الله

من یک سردار سلیمانی دیگرم!

از خون او، میلیون‌ها سردار روئیده و سیل عظیم مردمان عاشق بر روی کاخ سفید نازل خواهد شد و آسمان را به‌یک‌باره در برگرفته و شما را سیاه خواهد کرد! من حاج قاسم هستم. مسلمان هرکجای دنیا باشد وقتی ببیند برادر مسلمانش در سوی دیگر این دنیا مورد ظلم قرار می‌گیرد آرام نخواهد گرفت.

خطاب به تو می‌گویم حاج قاسم! سردار! این‌قدر خاکی بودی که به‌جز مراسم رسمی درجه‌هایت را نصب نمی‌کردی، لباس سبزت تنت نبود و اگر بود خاکی بود و گلی بود، خانه‌ات ساده بود و وسایل خانه‌ات چقدر معمولی و حیاط منزلت چقدر ساده و خودمانی و از همسرت خواستی که بر سنگ‌قبرت بنویسند سرباز قاسم سلیمانی، بدون نام و عنوان اگر به ما بود برایت مزاری درست می‌کردیم درجه‌یک با گنبد و چندین گلدسته در حد یک الگو و قهرمان، چه کنیم که خودت پیش‌دستی کردی طور دیگری شاید تو ما را بهتر شناخته بودی ....»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار