رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مطرح کرد:

کارگران را سهامدار کارخانه‌ها کنید

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید اگر کارگران کارخانه ها را سهامدار کنیم، علاوه بر آنکه دلگرم کار می شوند پس اندازی برای آینده و دوران بازنشستگی آنها ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگران را سهامدار کارخانه‌ها کنید

به گزارش ایسنا،‌فتح‌اله بیات درباره واگذاری سهام کارخانجات دولتی در بورس ابراز عقیده کرد و گفت: ما باید از تجربه گذشته و کارگرانی که در بسیاری از شرکتها و کارخانجات سهامدار بودند استفاده کنیم.وقتی کارگران سهامدار شوند با دلگرمی به کار می‌پردازند و بهره‌وری و روحیه کارشان بالا می‌رود.

وی ادامه داد: سهامدار کردن کارگران کارخانجات باعث می‌شود تا از لحاظ اقتصادی یک پس انداز میان مدت یا بلند مدت برای آنها ایجاد شود، به نحوی در آینده و در دوران بازنشستگی هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر هستند کارگران بازنشسته‌ای که سهام خود را دارند و سود جزیی دریافت می‌کنند و هر زمان که نیاز داشتند بخشی از آن را فروخته و به زخم زندگی زده‌اند بنابر این سهامدار کردن کارگران به سود آنها خواهد بود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: پول نقد سال به سال ارزشش پایین می‌آید ولی اگر سهام در جایی خریداری شود که رو به رشد باشد قطعا افزایش می‌یابد و یک ارزش سرمایه گذاری مفید را به دنبال دارد.

بیات در ادامه درباره دستور رئیس دیوان محاسبات برای تحقیق و تفحص از شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: هر اقدام زیرساختی و زیربنایی برای نجات کارخانجات و شرکتها در بحث واگذاریها و نقل و انتقال سهام که به نیت باز شدن گره مشکلات و رفع دغدغه کارگران باشد، ارزشمند است و جامعه کارگری از آن استقبال و حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: نباید کارگری که تمام عمر و زندگی خود را در کارخانه گذاشته، زیر گرمای ۵۰ درجه عرق ریخته و ماهها حقوق نگرفته از یاد ببریم.این کارخانه ها زیان‌ده نیستند و می‌توانند بیشتر از پرسنل خود تامین نیاز کنند ولی متاسفانه به علت رانتخواری، باندبازی و واگذاری ناصحیح به این روز افتاده اند و لازم است که در هنگام واگذاری ها به اهلیت مدیران آن توجه کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کار و وزارت صمت، لیست شرکتها و کارخانه‌های بحرانی را در اختیار دارند و باید به سرعت به آنها ورود و مشکلاتشان را برطرف کنند، سپس به مرور زمان به شرکتهای پایین دست که مشکلات کمتری دارند، رسیدگی کنند و نگذارند مثل نیشکر هفت تپه شود و به فکر راه چاره بیفتند.

بر اساس این گزارش، پیرو دستور رئیس دیوان محاسبات، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و نظارت بر واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به منظور احقاق حقوق کارگران آن آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار