نساجی؛ آخرین فرصت برای سپاهان است

اصفهان (پانا) _ تیم فوتبال سپاهان در هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم نساجی مازندران است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نساجی؛ آخرین فرصت برای سپاهان است

هفته بیست‌وهشتم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز پنج‌شنبه 16 مردادماه با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان نساجی مازندران است.

لیگ نوزدهم به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و سپاهان در 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، باید به مصاف تیم نساجی مازندران برود. دیداری حساس و 6 امتیازی که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم، برای سایر مدعیان کسب سهمیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند هفته‌های پایانی لیگ را هیجان‌انگیز کند.

اگرچه تکلیف قهرمانی این فصل از رقابت‌ها مشخص شده اما جدال کسب سهمیه و نزدیکی امتیازات تیم‌های رده دوم تا ششم جدول، موجب شده است تا رقابت‌های لیگ برتر در این هفته‌های پایانی از حساسیت بالاتری برخوردار باشد و نتایج بازی‌ها اهمیت زیادی پیدا کند.

سپاهانی‌ها در حالی آماده مصاف با نساجی می‌شوند که هفته گذشته مقابل استقلال تن به شکست داده و رده دوم جدول را به آبی‌پوشان پایتخت واگذار کردند و شانس‌شان برای کسب سهمیه آسیایی کاهش یافت. با این حال سپاهانی‌ها همچنان شانس کسب سهمیه را دارند؛ زردپوشان اصفهانی که با 45 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده‌اند، با تیم‌های استقلال و تراکتور 3 و یک امتیاز فاصله دارند و درصورت پیروزی مقابل نساجی و اندکی خوش‌شانسی در نتایج بازی‌های شهرخودرو-استقلال و شاهین بوشهر-تراکتور، می‌توانند صعود 2 پله‌ای را تجربه کرده و به رده دوم جدول بازگردند.

سپاهان مقابل نساجی کار سختی در پیش دارد؛ شاگردان قلعه‌نویی باید مقابل تیمی به میدان بروند که در 8 هفته گذشته، شکست نخورده و بعد از پرسپولیس بهترین عملکرد را در شروع مجدد لیگ از خود به جای گذاشته است. از طرف دیگر افت محسوس شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی در کنار شیوه بازی تیم نساجی و دفاع منظم و فشرده این تیم می‌تواند شرایط را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر کند. سپاهان در چند هفته گذشته عملکرد چندان خوبی در فاز هجومی نداشته و مهاجمان این تیم شدیداً فرصت‌سوز شده‌اند. شناخته شدن روش و سیستم بازی سپاهان برای تیم‌های مقابل و آنالیز دقیق آنها از نوع بازی این تیم، فرصت بستن کانال‌های نفوذی سپاهانی‌ها را در اختیار رقبا قرار می‌دهد و همین امر گلزنی را برای مهاجمان این تیم سخت‌تر از قبل کرده است.

در آن سو نساجی تیمی است که اگر چه تغییر تاکتیک داده و در فصل جاری هجومی‌تر بازی می‌کند اما در ارائه بازی تخریبی و با پرسینگ بالا تبحر داشته و علاوه بر آن از خط حمله زهردار و خوبی برخوردار است. زردپوشان اصفهانی در این دیدار مقابل تیمی به میدان می‌روند که در 8 بازی قبلی خود 3 برد و 6 مساوی و 13 امتیاز کسب کرده و تمامی مدعیان فصل جاری از جمله پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد و صنعت‌ نفت را متوقف کرده است. نساجی در 8 بازی قبلی خود 10 گل به ثمر رسانده است که با توجه به مصدومیت مهاجم نخست این تیم و بازی مقابل مدعیان اصلی لیگ آمار قابل توجه‌ای به شمار می‌آید. شاگردان فکری در همین بازه زمانی تنها 5 گل دریافت کرده‌اند که عملکرد خوب نساجی در فاز دفاعی را نشان می‌دهد.

سپاهان چاره‌ای جز پیروزی مقابل نساجی ندارد؛ زردپوشان اصفهانی به خوبی می‌دانند که با توجه به بازی‌های باقی مانده‌شان هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، شانس آنها را برای کسب سهمیه از بین می‌برد و همین امر می‌تواند انگیزه شاگردان قلعه‌نویی را دوچندان کند. با این حال سپاهان مقابل نساجی با 2 دردسر بزرگ مواجه است؛ مشکل نخست سپاهانی‌ها، افت محسوس مهاجمان این تیم، به خصوص کی‌روش استنلی است. استنلی در فصل جاری از آن آمادگی فصل گذشته به دور بوده و شرایط را برای سپاهانی‌ها سخت کرده و شهباززاده و قربانی نیز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. از طرف دیگر بیماری قلعه‌نویی و غیبت احتمالی او روی نیمکت سپاهان، شرایط روحی روانی بازیکنان این تیم را به‌هم ریخته و فشار زیادی را به زردپوشان اصفهانی وارد می‌کند.در آن سو نساجی تیمی است که در فصل جاری نتایج خوبی به دست آورده و با 7 برد، 12 تساوی و 8 باخت، 33 امتیازی بوده و در رده نهم جدول جای دارد. نساجی در فصل جاری تیمی جوان و قابل احترام است که فوتبال زیبا و هجومی را ارائه می‌دهد و تغییر تاکتیک داده است. شاگردان فکری از خط حمله خوب و پرتوانی بهره می‌برند و آمار 29 گل زده نشان از زهر بالای هجومی نساجی‌ است. از طرف دیگر نتایج درخشان هفته‌های اخیر این تیم انگیزه فراوانی به بازیکنان جوانش داده است تا با متوقف کردن سپاهان، روند خوب خود را ادامه دهند.

آنچه مشخص است نیاز و انگیزه بالای بازیکنان هر 2 تیم برای کسب امتیاز در این دیدار در کنار شیوه بازی آنها نویددهنده یک بازی جذاب است و باید منتظر ماند و دید حوادث چگونه رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار