شهرستان نی ریز دومین تولید کننده انجیر استان فارس

نی ریز (پانا )- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد استان فارس نخستین تولید کننده انجیر در ایران است و شهرستان نی‌ریز بعد از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیر را داراست.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان نی ریز دومین تولید کننده انجیر استان فارس

به گزارش اداره جهاد کشاورزی نی ریز، علیرضا بصیری با بیان این مطلب از شروع برداشت انجیر نی‌ریز خبرداد و افزود: همه ساله از اواسط مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.
او با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است ابراز کرد: قریب به 5 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد که 4 هزار هکتار آن مثمر است و به دو صورت تر (تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.
او افزود: با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود 4 هزار تُن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید و برداشت شود.
بصیری تاکید کرد: عواملی چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات حرارتی، وزش بادهای شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.
اوبا اشاره به اینکه انجیر نی‌ریز به کشورهای هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد: نبود سرمایه‌گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار