رئیس دفتر آموزش نظری وزارت در همایش مجازی کشوری الگو های تدریس برتر:

ارتقای شایستگی معلمان یک ضرورت مهم است

زنجان (پانا) - نخستین همایش مجازی کشوری بخش مقالات شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر99-98 به میزبانی استان زنجان در دو روز کاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شایستگی معلمان یک ضرورت مهم است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، در دومین روز همایش کشوری مجازی بخش مقالات شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر99-98، داوود بهرامی معاون آموزش متوسطه گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا می بایست تغییرات آموزشی متناسب با شرایط تغییر یابد که اجرای این همایش هم یکی از این موارد است.

بهرامی در ادامه افزود: در این همایش شاهد آثار فاخر همکاران بودیم، تمرکز بر فعالیت های آموزشی به شکل مجازی ثابت کرد که ناچاریم از روشهای سنتی فاصله گرفته و با همکاری همه همکاران این تحول را ایجاد و تبیین کنیم.

وی همچنین ضمن تشکر از عوامل از برگزار کنندگان این همایش تصریح کرد: این همایش مداومتی است در شایستگی های حرفه ای همکاران برای راهبرد های آموزشی.

در ادامه این همایش در ارتباط مستقیم، دودانگه رئیس دفتر آموزش نظری وزارت در سخنانی گفت: ارتقای شایستگی معلمان یک ضرورت مهم است و یکی از این راهکارها ایجاد دبیرخانه شایستگی های حرفه ای معلمان است که از سال ۹۵ در زنجان شروع به کار کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: عمده فعالیت های همکاران در این دبیرخانه ارتقای حرفه ای بود که یک مورد از آن اقدام به اجرای جشنواره های الگوهای تدریس برتر است که دارای بخش علمی و عملی است.

دودانگه در ادامه افزود: اهداف این جشنواره بحث توسعه پژوهش و شایستگی حرفه ای معلمان است و این همایش در چهار محور اصلی طراحی شد اما از همکاران برای اضافه کردن پیشنهادات در رابطه با موضوعات محوری هم فکری خواسته شده تا در سال های بعدی به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آثار همکاران بسته الکترونیکی تهیه به نام همکاران ثبت می شود تصریح کرد: با شرایط فعلی برای افزایش توانمند سازی معلمان در جهت مدیریت فرآیند یاددهی، دبیرخانه کمک و یاری کنند و سعی کردیم برای سال بعد فعالیت گروه های آموزشی را بر توانمندسازی معلمان تمرکز کنیم.

در ادامه این همایش تورانی به عنوان سخنران همایش، گفت: تغییر سبک زندگی به دلیل کرونا را می توانیم به فرصت تبدیل کنیم و چگونگی آن بدین شکل است که درون مایه قوی در فرآیند تعلیم و تربیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این پارادایم باید از آموزش های ترکیبی حضوری و غیر حضوری استفاده کنیم و بنا به شرایط مقتضی برخی مواقع حتی می توان از روشهای سنتی نیز استفاده کنیم روشهای نوین را آموزش ببینیم و تغییرات مطلوب ایجاد شود.

تورانی اضافه کرد: مهارت ها و شایستگی های که در محیط مدرسه آموزش می دیدند نباید مورد غفلت واقع شود نکته اینکه منظور از شایستگی ها که باید در مدرسه یاد بگیرند، مربوط به اعتماد به نفس، افزایش تعاملات اجتماعی و روابط بین فردی است که معلمان می بایست این موارد را تقویت کنند.

در اختتامیه این همایش، علوی نیا رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه و مسئول دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان مستقر در استان زنجان ضمن تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان این همایش و روسای ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی سایر استان و همکاران اداره فناوری اطلاعات استان گفت: امسال در حالی همایش را به پایان می رسانیم که با وضعیت با شرایط سختی روبرو هستیم، کلیه تمهیدات این همایش در شرایطی خاص فراهم شد اما امید آن را داریم که در سال آینده با تمام قوا و پربارتر و در کنار هم این همایش را برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار