انتخابات دانش آموزی، اولین گام برای نهادینه شدن فرهنگ مشارکت جویی

شیراز(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: منتخبین مجلس دانش‌آموزی باید زبان گویای دانش‌آموزان استان فارس باشند و با شناخت نقاط قوت و ضعف استان ، ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی استان فارس را در مجلس دانش‌آموزی کشور به نمایش بگذارند و حضوری موثر و موفق در این مجلس داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات دانش آموزی، اولین گام برای نهادینه شدن فرهنگ مشارکت جویی

محمد فیاض پور، امروز در حاشیه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌اموزی و بیست‌ویکمین دوره شورای دانش‌آموزی استان فارس، با اشاره به اینکه زیباترین دست‌آوردهای بشر مشارکت اجتماعی است و این ویژگی در ذات انسان نهادینه شده است، گفت: فرهنگ اجتماعی شدن افراد در دوره ابتدایی که در راس کار ما است، شکل می‌گیرد و باید از همان سال‌های ابتدایی و یا حتی پیش‌دبستانی فرهنگ مشارکت‌جویی را در جامعه گسترش بدهیم.
او ادامه داد: با انقلاب اسلامی این فرهنگ در قالب انتخابات برنامه‌ریزی شد و امسال که چهل و دومین سال انقلاب است حداقل سالی یک انتخابات بزرگ کشوری داشتیم.
او افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ پرسشگری و مشارکت جویی انتخابات شورا و مجلس دانش‌آموزی را برای دانش‌آموزان برنامه ریزی کرده است و دانش‌آموزان نیز از این طرح استقبال میکنند و به نظر می‌رسد که دانش‌آموزان با پویایی خاصی نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.
فیاض پور با بیان اینکه اصل کار نهادینه شدن مشارکت جویی در بین دانش‌آموزان است گفت: خوشبختانه با تلاش‌های سازمان دانش‌آموزی این مهم در بین دانش‌آموزان نهادینه شده و آنان به خوبی برای برنامه‌های خود برنامه‌ریزی و تصمیم گیری می‌کنند.

او افزود: دانشآموزان باید انتخاب آگاهانه داشته باشند تا بتوانند بهترین نمایندگان خود را انتخاب کنند و نامزدهای انتخابات نباید قول و وعده‌ای دهند که بدور از شرایط و امکانات موجود باشد.

او از نمایندگان و منتخبین این انتخابات خواست تا با شناخت زوایا و نقاط قوت استان بتوانند مجلس دانش‌آموزی کشور به عنوان نماینده 800 هزار دانش‌اموز استان حضوری موفق داشته باشند و ظرفیت‌های فارس را در کشور به نمایان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار