برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد

سید نظام مرادی در گفت و گو با پانا، با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن روند برگزاری انتخابات گفت: تمام همکاران ما در ستاد انتخابات استان و سازمان دانش‌آموزی کشور در تلاش بوده‌اند تا امروز انتخاباتی شفاف و سالم برگزار شود و دانش‌آموزان بتوانند افراد اصلح را انتخاب کنند.

او دسترسی برابر و عادلانه همه دانش‌آموزان نسبت به شناخت نامزدها و استفاده از تبلیغات آن‌ها را یکی از مزایای برگزاری انتخابات الکترونیک دانست.

مرادی با اشاره به اینکه 24 دانش‌آموز پسر و 25 دانش‌آموز دختر در کهگیلویه و بویراحمد منتخب عضو شوراهای دانش‌آموزی شهرستان و مناطق هستند که واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند افزود: امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند از بین خود نمایندگانی اصلح، شایسته، متفکر و پرسشگر را برای ورود به مجلس دانش‌آموزی کشور انتخاب کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی افزود: رای‌گیری امروز از ساعت 8 صبح آغاز شده و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

او با اشاره به شمارش الکترونیکی آرا و تسریع در نتایج انتخابات اظهار کرد: چنانچه در نتایج آرای برابر داشته باشیم انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و مرحله دوم از ساعت 14 تا 16 امروز برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای 2 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 1 نفر از دختران و 1 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به شرط دارابودن شرایط نمایندگی مجلس مطابق شیوه نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

موعد برگزاری این انتخابات در بهمن و اسفند ماه گذشته بوده که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در 16 استان به تعویق افتاده است و با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

نتایج این انتخابات روز چهارشنبه 1399/05/15 اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار