کاظمی: فعالیت‌ها در آموزش و پرورش باید نگاه تربیتی داشته باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همه فعالیت‌هایی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود را دارای نگاه تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: فعالیت‌ها در آموزش و پرورش باید نگاه تربیتی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در نشست مشترک با مسئولان بازسازی ستاد عتبات عالیات ضمن تبریک دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: «این لطف الهی است که ما را در این موقعیت قرار داده تا در مسیر گسترش معارف دینی باشیم در این حوزه هرکاری انجام دهیم برای خودمان انجام داده ایم و باید در این مدت کوتاه که در این مسئولیت هستیم قدم مثبتی بتوانیم برداریم. عتبات عالیات از چند بعد اهمیت دارد که می‌توان به جایگاه فرهنگی و اجتماعی آن در کشور اشاره کرد که نقش موثری در تربیت جامعه دارد.»

کاظمی گفت: «آنچه برای ما اهمیت دارد فرهنگ سازی و جریان سازی است به عنوان مثال بعد از سیل‌های بهار 98 سیل مهربانی را راه‌اندازی کردیم و یا پس از شیوع کرونا و ضربه اقتصادی به خانواده‌ها رزمایش کمک مومنانه را راه‌اندازی کردیم در این جریان‌ها ما به دنبال این بودیم تا فرهنگ احسان و نیکوکاری را در بین دانش‌آموزان خانواده‌هایشان و فرهنگیان جاری کنیم. دانش‌آموزان باید احساس مسئولیت کنند و جریان‌سازی و فرهنگ سازی اهمیتش از نتیجه نهایی بیشتر است.»

وی گفت:‌ «اما در موضوع عتبات عالیات کار دلی و اعتقادی است و این کار با دستورالعمل و بخشنامه پیش نمی‌رود ورود به این فضا طعم شیرینی دارد و صدقه جاریه می‌شود برای زندگی و فعالیت دربازسازی عتبات عالیات یک پایگاه مردمی دارد. نگاه شخصی خود من در ورود به این موقعیت ها نگاه تربیتی است با رود به این موقعیت‌ها ما تمرین محبت اهل بیت (علیها سلام) را انجام می‌دهیم و با معارف اهل بیت (علیها سلام) آشنا می‌شویم نمونه آن پیاده روی اربعین است که یک پیاده روی اربعین برای عمری کفایت می‌کند زمان جنگ هم بسیاری از افراد متحول شدند. سال گذشته کار بسیار کوچکی در زمینه ایثار و شهادت انجام دادیم که برگزاری یادواره لاله‌های روشن ۴۰ هزار مدرسه و ۴۰ هزار شهید شاخص بود.»

وی با اشاره به جشنواره‌هایی که در آموزش و پرورش در حال برگزاری است یادآور شد: «جشنواره‌های آموزش و پرورش فعالیت‌های موثری هستند و از اینکه در سال گذشته سفرهای عتبات عالیات دانش‌آموزان انجام نشد ناراحت هستیم و امیدواریم این فعالیت معنوی مجدد برگزار شود. آموزش و پرورش دارای چند ظرفیت بزرگ است دانش‌آموزان، اولیا دانش آموزان و خود فرهنگیان که می‌توانند نقش پررنگ تری در جریان‌های کشور داشته باشند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد یک روز یا یک هفته به عنوان کمک به عتبات عالیات در نظر گرفته شود و این کار بدون بروکراسی‌های اداری با رویکرد تربیتی و با استفاده از فضای مجازی انجام شود. وی افزود که توجه به عتبات عالیات یک فرصت برای ما محسوب می‌شود ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم قبور اهل بیت (علیها سلام) که خورشید درخشانی در سرزمین‌های اسلامی هستند و بر زائران اثر مطلوب می گذارند را با فضای مطلوب و آرام بخش مهیا کنیم زیرا طبق فرموده نبی اکرم صلی الله علیه و آله قبور اهل بیت قطعه‌‌ای از بهشت هستند باید به عمران و آبادانی آنها کمک کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: «در شرایط کنونی یکی از سیاست‌های دشمنان از بین بردن حرمت قبور اهل بیت است که محور جهان اسلام و تشیع هستند چه زمان حیاتشان و چه پس از رحلت شان که می‌توانند قوام بخش جهان اسلام و تشیع باشد. دشمن از این که ملت مسلمان دو کشور ایران و عراق به عنوان میزبان بیشترین قبور ائمه و انبیا به یکدیگر نزدیک شوند و امت واحدی را تشکیل دهند واهمه دارد نمونه این را ما در حواشی پیرامون پیاده روی اربعین می‌توانیم مشاهده کنیم.»

در این نشست مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از روند اردوهای دانش‌آموزی در سال‌های گذشته و همچنین مراحل بازسازی عتبات عالیات در عراق ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار