مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اخذ وجه هنگام ثبت نام مدارس مجاز نیست

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اخذ هرگونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب های درسی در زمان ثبت نام مدارس مجاز نیست، از تعبیه بخش نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام در سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به منظور دریافت نظرات مردمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اخذ وجه هنگام ثبت نام مدارس مجاز نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی با اعلام این خبر گفت: با طراحی این سامانه، وظیفه نظارتی را گسترده کرده ایم تا با ثبت نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام و اخذ گزارشات مردمی، زمینه تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق مردم بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به استقرار ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در اداره کل و شهرستانها و مناطق تابعه استان گفت: این ستاد به منظور نظارت بر ثبت نام، رسیدگی به درخواست ها، شکایات و پاسخگویی به سئوالات مردمی تشکیل و در سطح استان و شهرستان روند ثبت نام را رصد و به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی از نظارت حضوری و غیر حضوری بر فرایند ثبت نام دانش آموزان در سطح استان و شهرستانها و مناطق خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، با حضور اعضای ستاد نظارت، روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس رصد، پایش و مورد بررسی قرار می گیرد.

قربانی افزود : هم چنین به صورت غیر حضوری و الکترونیکی نیز از طریق سامانه نظارت و با تعبیه فرم های خود اظهاری و هم چنین بخش های ثبت گزارش مردمی و نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام، نحوه و کیفیت ثبت نام، برخورد عوامل اجرایی و آموزشی مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اخذ هر گونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب های درسی در زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و عادی را ممنوع اعلام کرد و گفت: این موضوع در مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان، شاهد، هیات امنایی، نمونه و مدارس غیر دولتی تابع ضوابط و شیوه نامه های ابلاغی است.

وی افزود: کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس در طول سال تحصیلی و با رضایت اولیای گرامی خواهد بود و اجباری بر این موضوع نیست.

وی با بیان اینکه تنها برای ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی ( اول ابتدایی، هفتم و دهم ) نیاز به مراجعه حضوری والدین و دانش آموزان در مدارس است، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه، الزامی به حضور والدین برای ثبت نام در مدارس نیست و مدارس مکلف هستند بدون حضور والدین نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

رییس ستاد نظارت بر ثبت نام استان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir آمادگی دارد علاوه بر شکایات رسمی ، گزارش های مردمی را نیز دریافت و پیگیری کند، تصریح کرد: هم استانی های عزیز به خصوص والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به این بخش، نسبت به ثبت گزارش مردمی اقدام کرده و بلافاصله این گزارش ها توسط ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت بررسی و به آنها رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به تعبیه بخش نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir گفت: اولیای گرامی دانش آموزان با مراجعه به این بخش می توانند جهت ثبت گزارش مردمی در خصوص‌ وضعیت فرآیند ثبت نام دانش آموز‌ خود، اظهار نظر کرده و بر اساس راهنمایی صورت گرفته به سئوالات پاسخ دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با تاکید بر ضرورت تکریم مراجعین محترم در واحد های اداری و آموزشی، از کلیه کارکنان اداری و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس استان خواست در هنگام حضور ارباب رجوع در ادارات و مدارس با سعه صدر و گشاده رویی پاسخگوی مراجعین محترم باشند و ضمن رسیدگی به درخواست آنها، راهنمایی های لازم را ارائه کنند.

گفتنی است شماره تلفن مستقیم 33160210 ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان مستقر در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان، آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار