شورای تامین مسئول برخورد با تجمعات غیرمجاز در خراسان شمالی است

بجنورد (پانا) -استاندار خراسان شمالی هشدار داد باید از هر نوع تجمعی جلوگیری شود زیرا اگر ازدحام رعایت نشود به معنای کمک به شیوع بیماری است، پس مدیران نسبت به این مسئله حساس و جدی باشند و برخورد با هرگونه مراسم در فضای غیررسمی بر عهده فرمانداران و شورای تأمین شهرستان‌هاست.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شورای تامین مسئول برخورد با تجمعات غیرمجاز در خراسان شمالی است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: هرچند از فعالیت تالارها برای برگزاری هر نوع مراسمی ممانعت شده، اما شاهد برگزاری مراسم و جشن در مکان‌های غیررسمی هستیم، بنابراین پیگیری و برخورد با این مسئله بر عهده فرمانداران و شورای تأمین هر شهرستان با رعایت حرمت مردم است.

وی افزود: در سطح جهان و کشور شاهد ابتلا و افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس هستیم که میزان ابتلا باید شناسایی و درمان شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: باید متوجه وضعیت استان در بحث کرونا ویروس بود، بنابراین راهنمایی مردم جهت عدم ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی برای حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها الزامی است.

وی در خصوص وضعیت زباله گردها نیز افزود: اینکه به اذعان شهردار بجنورد برای حضور زباله گردها کارت صادر شده یعنی برای یک کار خلاف و دور از شأن هر فردی می‌خواهیم کارت صادر کنیم نباید چنین مواردی را شاهد باشیم و از فعالیت آنان باید جلوگیری شود چون کار خلاف، خلاف است و نباید معیشت آنان از طریق زباله تأمین شود چراکه این کار یک کار غیربهداشتی است.

شجاعی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، این استان متأثر از استان‌های هم‌جوار بود، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا موارد ابتلا را کاهش دهیم. بر این اساس خود دستگاه‌های اجرایی متولی بازرسی و نظارت‌ها، تعطیلی و برخوردها باشند تا شاهد بازگشایی بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: اگر ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت باید اقدامات و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در دهه اول محرم با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام ادارات کارها را به‌گونه‌ای انجام دهند که برای ارائه خدمات نیاز به ازدحام جمعیت نباشد و از برگزاری جلسات غیرضروری هم اجتناب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار