اکثر بیماران بستری کووید-19 حداقل یک بیماری مزمن دارند

نیشابور(پانا)- گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابوربیان کرد گزارشات اولیه از بیماری کووید _19 نشان می دهد افرادی که عامل خطر یا بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی و عروقی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کووید_19 هستند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اکثر بیماران بستری کووید-19 حداقل یک بیماری مزمن دارند

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، غلامحسین نوروزی نژاد با تاکید بر این که حدود 50 درصد افراد بستری شده کووید_19 حداقل یک بیماری مزمن دارند، گفت: میزان مرگ در کسانی که بیماری مزمن ندارند 2.3 درصد و اگر فشار خون بالا داشته باشند این میزان به 6 درصد، در مبتلایان به دیابت 7.3 درصد، در بیماری های قلبی و عروقی به 10.5 درصد، بیماری های تنفسی 6.3 درصد و در افراد بالای 80 سال به 14.8 درصد افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه میزان مرگ بیماران قلبی عروقی مبتلا به کرونا ویروس از میزان مرگ این بیماران با بیماری های زمینه ای دستگاه تنفسی بیشتر است خاطرنشان کرد: بیماری های ویروسی، وضعیت کنترل شده بیماری های زمینه قلبی را ناپایدار می سازند و از کنترل خارج می کنند همچنین افراد مبتلا به دیابت نیز به دلیل اختلال در سیستم ایمنی مستعد ابتلا به عفونت ها می شونشد.
نوروزی نژاد مبتلایان به دیابت را از جمله گروه های پر خطر دانست و گفت: در صورت ابتلا به ویروس کرونا دچار بیماری شدید می شوند و این مساله اهمیت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را در این بیماران حساس تر می کند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در پایان توصیه کرد: بیماران قلبی عروقی، فشار خون بالا و مبتلایان به دیابت برای پیشگیری از ابتلا به ویرورس کرونا باید دوچندان احتیاط کنند، به توصیه های همکاران در مراکز ارائه دهنده خدمت توجه کنند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار