سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۲ هزار حادثه دیده در سیل سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) _ سرپرست جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۲ هزار و ۳۶۲ حادثه دیده در سیل اخیر جنوب استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به بیش از ۲ هزار حادثه دیده در سیل سیستان و بلوچستان

علیرضا میربهاءالدین اظهار کرد: با توجه به بارندگی در مردادماه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان به تعداد 2364 نفر آسیب دیده در سیلاب شهرستان نیکشهر امدادرسانی کرده اند.

او ادامه داد: به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی پس از بارندگی اخیر در اوایل مردادماه 21 خانوار سیل زده به تعداد 77 نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت تعداد 21 دستگاه چادر امدادی ، 28 تخته موکت ، 80 تخته پتو در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

او با اشاره بر اینکه در سیلاب اخیر 18 روستای شهرستان نیکشهر درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده اند خاطرنشان کرد: به مردم این روستاها توسط 56 نفر نجاتگر و پرسنل در قالب 14 تیم عملیاتی و به کارگیری 14 خودرو امدادی و عملیاتی ارایه خدمات شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: با فعالیت سامانه مونسون هند در شبانه روز گذشته بیش از 50 میلی‌متر باران از ایستگاه بارانسنجی "مچان" سرباز گزارش شده است.

او خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها امروز نیز در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد بنابراین با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار