مرتضی حیدرى

پایان رویاى شیرین لیگ برتر برای تیم فوتبال ٩٠ ارومیه

ارومیه (پانا) - باخت خارج از خانه ۹۰ اورمیه مقابل بادران تهران در هفته سی و دوم لیگ دسته یک نقطه پایانی بود برای یک فصل تیمداری رویایی ۹۰ اورمیه در بالاترین سطوح فوتبال ایران!

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

1⃣ تیمی که در فصل ۹۷-۹۸ و در اولین سال حضورش در میان بزرگان فوتبال ایران، در میان فانوس به دستان لیگ دسته یک به دنبال کورسوی امیدی برای فرار از سقوط به لیگ دسته دو و بقا در لیگ دسته یک بود به یکباره در فصل ۹۹-۹۸ در قامت یک تیم مدعی در میان تیم‌های گردن کلفت فوتبال ایران نظیر مس رفسنجان، مس کرمان، آلومینیوم اراک، فجر شهید سپاسی، خوشه طلایی ساوه و ... قد علم کرد تا احترام و عزت فوتبال آذربایجان غربی را بعد از سه دهه از فوتبال ایران باز ستاند.

2⃣ ۹۰ ارومیه که تا نیم فصل لیگ دسته یک فوتبال ایران تا مرز قهرمانی پیش رفت به یکباره با شروع نیم فصل دوم به خاطر مسائل حاشیه‌ای فراوان از جمله مشکلات بی پایان مالی و استعفاهای گاه و بیگاه سرمربی تیم و اعتصاب بازیکنان افت کرده و از صدر جدول رده بندی به رتبه‌های چهارم و پنجم سقوط کرد.

3⃣ هرچند در هفته‌های اخیر ۹۰ ارومیه یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود اما متأسفانه حاشیه‌های فراوان بر غیرت بازیکنان و تلاش کادر مدیریتی و فنی این تیم چربید و ۹۰ ارومیه که طلایه‌دار فوتبال آذربایجان در آوردگاه لیگ دسته یک بود نتوانست به رویای دیرینه فوتبالدوستان استان برای صعود به لیگ برتر جامه عمل بپوشاند و از کورس مدعیان عقب ماند.

4⃣ با این اوصاف کنونی تیم ۹۰ ارومیه در دو هفته پایانی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، یکی از رتبه‌های سوم تا ششم جدول رده بندی را تصاحب خواهد کرد و اگر بلندپروازی و رویا پردازی های مرسوم را کنار بگذاریم و از پشت عینک واقعیت به حقایق فوتبال ایران و پتانسیل فوتبال شهر و استان مان بنگریم و وجدان را چاشنی قضاوت‌هایمان کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که نتیجه کسب شده چیزی فراتر از آورده و پتانسیل فوتبال استان ما بوده و در نوع خود بی‌نظیر و شاهکار است.

5⃣ تجربیات دو فصل ۹۷-۹۸ و ۹۸-۹۹ و حل مشکلات ریز و درشت تیم ۹۰ ارومیه برای فصل آتی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای نماینده شایسته فوتبال استان باشد و ۹۰ اورمیه به مانند فصل جاری یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر لقب بگیرد.

6⃣ فارغ از نتیجه و عملکرد تیم ۹۰ اورمیه در فصل جاری نکات ریز و درشت و مثبت و منفی بسیاری برای کنکاش و تحلیل و بررسی وجود دارد که باید کارشناسان فوتبال و استخوان خرد کرده های این رشته درباره آن نظر دهند اما به راحتی هر شخص فوتبال دوستی می تواند تحولات مثبتی که تیم‌داری باشگاه ۹۰ در لیگ دسته یک ایران رقم زده است را ببیند که نمود عینی آن معرفی ستاره ها و جوانان آینده دار به فوتبال ایران است.

7⃣ بی‌انصافی محض است اگر به حضور تیم ۹۰ ارومیه در لیگ دسته یک، تک بعدی نگاه کرده و صرفاً جدول ۱۸ تیمی و جدول انتهای فصل را ملاک قضاوت هایمان قرار دهیم زیرا جایگاه تیم ۹۰ در پایان فصل نمی تواند سند محکمی برای ما در تحلیل هایمان باشد چون فارغ از نتیجه، بی شک در آینده نزدیک فوتبال ایران و تیم های بزرگ برای به خدمت گرفتن بازیکنانی نظیر محمد زینالی، آرمین مصطفوی، دیار سوداگر، عماد علیپور، سجاد طجرلو، محمد رستمی زاده، علی بشیری، امیرحسین جوانبخت، هدایت حسن‌پور و ... صف خواهند کشید چرا که این بازیکنان از سنین پایه در آکادمی باشگاه ۹۰ ارومیه پرورش یافته‌ و نزدیک به ۲۰۰ بازی رسمی در لیگ‌های پایه و بزرگسالان در کارنامه خود دارند.

8⃣ حرف برای گفتن بسیار است اما برای حسن ختام این یادداشت به این نکته اکتفا می کنیم که از امروز برادر کوچکی برای والیبال این شهر بنام "فوتبال" متولد شده است که می توانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم و بگوییم تا دیروز شهر اورمیه مهد والیبال ایران و آسیا و شهر عشاق والیبال جهان بوده است اما از امروز فوتبال این شهر و پرشورهای فوتبالی برای برافراشتن پرچم آذربایجان در میدان ورزش ایران در کنار برادر بزرگشان "والیبال" استوار ایستاده اند.

9⃣ اگر تا دیروز ارتش ورزش این شهر، شش هزار هوادار تیفوسی والیبال و چند صدهزار عاشق والیبال داشت امروز به همان میزان سرباز پرشور فوتبالی نیز دارد که در کنار یکدیگر نام اورمیه را در آوردگاه ورزش ایران یکصدا و با شعار "سن چاغیرسان گلرم من ..." طنین‌انداز خواهند کرد.

0⃣1⃣ خلاصه اینکه ناکامی ۹۰ اورمیه در صعود به لیگ برتر، تازه شروع ماجراست. ماجرایی که مطمئنا یک روز به تحقق رویایی شیرین منجر خواهد شد. یقینا شبِ آن روز، پرشورها و دانش آموزان تُخسِ مدرسه فوتبال ایران نخواهند خوابید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار