ترس از کرونا آمار واکسیناسیون کودکان مازندران را کاهش داد

ساری (پانا) - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه ای از شهروندان خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را به تاخیر نیندازند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ترس از کرونا آمار واکسیناسیون کودکان مازندران را کاهش داد

با آنکه این روزها و این چند ماه اخیر، یک سوال اساسی ذهن مردم دنیا را مشغول به خود کرده است و آن اینکه واکسن کرونا چه زمانی ساخته می‌شود، اما برخی خانواده‌ها با این وجود، نسبت به واکسن‌هایی که پیش از این برای کودکانشان ساخته شده، از روی ترس بی توجه شده‌اند و به موقع برای تزریق واکسن‌های دوره‌ای مندرج در کارت واکسن کودکشان مراجعه نمی‌کنند، چنانچه طبق اطلاعات مرکز بهداشت مازندران، آنالیز مجدد داده‌های سامانه سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، همچنان نشان‌دهنده افت پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش است.

واکسیناسیون کودکان در مراکز و خانه‌های بهداشت صورت می‌گیرد و معمولا محل آن جدا از سایر خدمات این مراکز است و در دوران پیش از همه‌گیری کرونا نیز چنین بود.

در شرایط پاندمی کرونا، واکسیناسیون از مهمترین خدمات اساسی بهداشتی است که از بیماری‌های با قابلیت ایجاد اپیدمی مانند فلج اطفال یا سرخک جلوگیری می‌کند اما تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان این بیماری‌ها در ماه‌های آتی می‌شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندانی که دارای فرزند تازه متولد شده یا خردسال هستند، خواست به دلیل شیوع بیماری کرونا از تزریق واکسن فرزندان خود غافل نباشند واطمینان داشته باشند تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ به منظور تداوم ایمن سازی کودکان در مقابل بیماریها در واحدهای بهداشتی پیش بینی شده است و با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت می‌توانند در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون به موقع و رفع تاخیر واکسیناسیون فرزندان خود اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار