معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

دسترسی دانش‌آموزان به پیام‌رسان شاد در شهرستان‌های استان تهران بیشتر از سایر شیوه های آموزش بوده است

تهران(پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت پروژه تحقیقی با عنوان «بررسی میزان دسترسی و اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی دوران شیوع کرونا در شهرستان های استان تهران» انجام و نتایج آن در اختیار مسئولین استانی و وزارتی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی دانش‌آموزان به پیام‌رسان شاد در شهرستان‌های استان تهران بیشتر از سایر شیوه های آموزش بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، یوسف بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر بنا به علل مختلف، آموزش‌های مجازی اهمیت یافته و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر استفاده از فناوری ‌های جدید در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تاکید دارد، گفت: در شرایطی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند، نیاز مبرمی به آموزش‌های مجازی احساس شد و بیماری کرونا مناسبات تربیتی را به طور جدی دچار تغییر کرد.

او با اشاره به اینکه تغییر نقش‌های تربیتی و آموزشی معلم، والدین و مدیر مدرسه فقط یکی از نمودهای این دگرگونی به دلیل شیوع کرونا بود، اظهار کرد: در همین راستا مسئولین جهت برنامه‌ریزی صحیح آموزشی برای سال تحصیلی آینده نیازمند اطلاعات دقیق و مناسبی از وضعیت موجود هستند تا بتوانند بهترین و درست‌ترین تصمیمات را در این زمینه اتخاذ کنند.

بهارلو با تاکید بر ابهامات اثربخشی شیوه‌های آموزشی مجازی و غیرحضوری که در ماه‌های انتهایی سال تحصیلی 99-1398 انجام شد، تصریح کرد: جهت روشن شدن وضعیت موجود و مدیریت آن گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با انجام یک مطالعه فوری میزان دسترسی و اثربخشی شیوه‌های مختلف آموزشی را در ایام شیوع کرونا مورد بررسی قرار داد.

این مسئول با اشاره به یافته‌های این تحقیق گفت: در آغاز آموزشهای مجازی، اولیا، دانش‌آموزان و معلمان دچار نگرانی‌ها و استرس‌هایی شده بودند که با ادامه کار، وضعیت بهتر شد و میزان اثربخشی شیوه‌های مختلف آموزشی نیز بسته به مقاطع مختلف تحصیلی و نوع و موقعیت مدرسه متفاوت بوده است.

بهارلو دسترسی دانش‌آموزان به پیام رسان شاد در شهرستان‌های استان تهران را بیشتر از سایر شیوه‌های آموزشی دانست و افزود: به کارگیری پیام‌رسان شاد در سه نقش مختلف مکمل، فوق‌برنامه و مبنا، متناسب با دوره‌های مختلف تحصیلی می‌تواند از اثربخشی بسیار بالایی برخوردار باشد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: نتیجه چنین تحقیقاتی به تصمیم گیری مدیران کمک خواهد کرد تا در جهت اتخاذ برنامه هایی که کمترین اضطراب و نگرانی و بیشترین بازده آموزشی را برای دانش آموزان، اولیا و معلمان به همراه داشته باشد، حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار