آغاز اجرای طرح شتاب بخشی بی سوادی در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) -معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح شتاب بخشی بیسوادی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح شتاب بخشی بی سوادی در خراسان شمالی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی مودی اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری طی رایزنی با سازمان نهضت سوادآموزی سامانه نام نویسی بیسوادان فقط برای خراسان شمالی بازگشایی شده تا افراد بتوانند نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه نهضت سوادآموزی و استانداری خراسان شمالی، طرح شتاب بخشی بیسوادی در استان به منظور باسواد کردن ۱۰ هزار و ۶۶۹ بیسواد مطلق اجرا می‌‎شود، افزود: بنابراین سه هزار و ۲۰۰ نفر بی‌سواد در قالب طرح عادی جذب می شوند و ۷۰ درصد، معادل هفت هزار و ۴۶۹ نفر هم در قالب طرح شتاب بخشی، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مودی ادامه داد: برای باسوادی سه هزار و ۲۰۰ بیسواد در مناطق شهری به افراد مبلغی با سرانه هر نفر ۸۴۰ هزار تومان و برای باسوادی هفت هزار و ۴۶۹ نفر در روستاهای دوردست و محروم به افراد مبالغی با سرانه یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای آموزش افراد کمبود نیرو نداریم، یادآور شد: بسیج سازندگی و برخی از شرکت ها به منظور برون سپاری آموزش پای کار آمده اند.

مودی با اشاره به وضعیت استان در بحث کرونا، خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان روش هایی همانند فرد به فرد، خودآموز و متفرقه مورد تاکید است تا وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس تغییر کند.

وی یادآور شد: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسواد مناطق شهری و روستایی در مجموع ۹۲.۸۵ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار