روند ابتلا به کرونا در «شهرضا» اوج گرفت

اصفهان (پانا) - برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در شهرستان شهرضا افزایش داده و وضعیت شهرستان را به سمت قرمز پیش برد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
روند ابتلا به کرونا در «شهرضا» اوج گرفت

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که کرونا وارد ایران شده است و با شیوع گسترده‌اش در بین شهرهای مختلف کشور، افراد زیادی را درگیر خود می‌کند و جان‌های زیادی را می‌ستاند. اما در این بین، مهم‌ترین عامل شیوع کرونا، تجمعات خانوادگی و مراسمات عزا و عروسی است، تجمعاتی که اگر یک نفر مبتلا و یا ناقل باشد، می‌تواند تمام افراد حاضر را مبتلا کند. چنانچه در خبرهای زیادی می‌شنویم که در فلان عروسی یا در فلان مراسم ترحیم، بسیاری از افراد، مبتلا به کرونا شده‌اند.

باورها بر این بود که گرمای هوا سبب فروکش کردن ویروس کرونا می‌شود اما افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا نشان داد که گرمای هوا اثر خاصی روی کاهش تعداد این بیماران ندارد، روزانه آمار مبتلایان در شهرستان شهرضا رو به افزایش است به طوری که وضعیت این شهرستان قرمز شد، هشداری که بارها توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا به مردم داده شده بود، اما مثل اینکه گوش شنوایی نبود و بالاخره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرضا را به سمت وضعیت قرمز پیش برد.

این روزها رفت و آمدها، رفتارهای مردم در کوچه و خیابان و برگزاری مراسم‌های عروسی و جشن و عزا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی طوری است که انگار نه انگار کشور، استان و شهرستان شهرضا همچنان درگیر اپیدمی کرونا است، اما برخلاف مردم، کووید 19 شوخی‌بردار نیست و تعداد جانباختگان کرونا رو به افزایش است.

بی‌خیالی مردم کادر بهداشت و درمان را خسته و درمانده کرده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به وضعیت قرمز شهرضا و موج دوم شیوع کرونا اظهار کرد: با طولانی شدن روزهای همه‌گیری بیماری کرونا حساسیت و دقت‌نظر مردم نسبت به رفتارهای پیشگیرانه کم شده است، در حالی که همین پدیده، کادر بهداشت و درمان را خسته و درمانده کرده است.

حجت‌الله تنهایی با بیان اینکه کادر درمان خسته از رنج ناشی از کار زیاد نیست، بلکه خسته از اینکه فرصت ریکاوری و استراحت بین دو موج فروردین و مرداد ماه بیماری را نداشته‌اند، افزود: اگر چه افسرده و دلگیر از بیمار شدن و مرگ عزیزان همکارمان می‌شویم ولی تا آن زمان که مردم را همدل و همراه ببینیم از مرگ در جبهه سلامت به خاطر حفظ جان مردم هم دریغ نداریم.

وی با بیان اینکه ما خسته از آزردگی‌های روزهای کاری سخت‌مان نیستیم، گفت: ما خسته و دل آزرده‌ایم به این خاطر که چرا بعضی از مردم، با رعایت نکردن اصول پیشگیری از یک بیماری که نه دارو برای درمان در زمان بستری دارد و نه واکسن برای پیشگیری از بیمار شدن، به خود و عزیزان‌شان رحم نمی‌کنند، شاید شما از بیمار شدن خودتان نگرانی نداشته باشید، ولی زمانی که با رعایت نکردن اصول پیشگیری سبب بیمار شدن دیگران و حتی خدای ناکرده مرگ دیگران بشوید، چگونه از نظر اخلاقی انسانی آسوده خاطر خواهید بود.

مهمترین اصل پیشگیری از بیماری، ماندن در خانه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه خیلی صادقانه به شما بگویم مهم‌ترین اصل پیشگیری از بیماری، ماندن در خانه در بیشتر زمان‌ها و عدم حضور در جمع و جماعت‌های غیرضروری تشکیل شده در فضاهای بسته است، بیان کرد: اکنون که وضعیت بیماری در شهرستان شهرضا قرمز اعلام شده است، بنا به دیدگاه علمی و بهداشتی باید محدودیت‌های زیادی از نظر ما در سطح شهر انجام شود که متأسفانه از دیدگاه معیشتی این اتفاق رخ نمی دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار