امروزه سند تحول بنیادین جزو مطالبات همه مسئولین کشوری است

کلات(پانا)- با حضور رئیس اداره مشارکت های مردمی استان خراسان رضوی، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش کلات و مسئولین ادارات شهرستان پنجمین‌جلسه‌شورای‌آموزش‌و‌پرورش کلات با سه دستور کار:پروژه‌مهر، کنکور ‌سراسری ۹۹، نقشه‌یاددهی ‌و ‌یادگیری‌منطقه‌ای‌شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
امروزه سند تحول بنیادین جزو مطالبات همه مسئولین کشوری است

در ابتدای جلسه رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش کلات ضمن ارائه گزارشی از جلسات، مصوبات، اقدامات و توفیقات کسب شده در آموزش و پرورش شهرستان گفت : یکی از موضوعاتی که در سند تحول بنیادین آمده و بر آن تاکید شده است موضوع مشارکت است که این مشارکت درون و برون سازمانی است . در حوزه مشارکت پژوهشی و علمی از توان‌همه عزیزان و شرکای تعلیم و تربیت کمک های لازم را کسب کرده ایم و در ‌بحث عمرانی نیز به حول و قوه الهی و با پیگیری های لازم خوشبختانه پروژه های خوبی در دست اقدام است که از محل مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی استان پروژه های چهچه، حضرت هاجر، پروین، شهید دکتر باهنر در حال ساخت است و تفاهم‌نامه ساخت آموزشگاه مرحوم صبوریان سررود نیز با مشارکت خیر گرامی منعقد و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته با مشارکت خیرین عزیز وسایل کمک آموزشی و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان البسه، کیف و کفش، لوازم التحریر و در حوزه بهداشت و سلامت نیز ۲۵ دستگاه ضدعفونی کننده دست هوشمند تهیه و در اختیار مدارس قرار گرفت و در رزمایش کمک های مومنانه نیز بیش از ۵۰ میلیون تومان اقلام معیشتی تهیه و در اختیار خانواده های دانش آموزان عزیز بی بضاعت قرار گرفت .

پروانه گفت: در پروژه مهر، همه کارگروه ها به جد پای‌کار آمده اند و همه فعالیت ها در راستای این است که ما روز ‌اول - درس‌اول را شروع کنیم و همکاران و دانش آموزان عزیزمان بدون دغدغه در کلاس های درس حضور یابند . گروه های جهادی نیز به خوبی پای کار آمده اند و خوشبختانه اقدامات خوبی را در‌ مدارس شروع کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: ساماندهی نیروی انسانی را پیش رو داریم و همه تلاشمان این است تا بیستم‌مرداد ماه این موضوع را بدون هیچ مشکلی همانند سال گذشته به پایان برسانیم. هر چند که تعدادی از مدارسمان برنامه سال تحصیلی جدید را آماده کرده اند . تمامی امکانات لازم برای تجهیز مدارس فراهم شده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات اظهار کرد: موضوع کنکور سراسری را در دستور کار جلسه داریم که امسال با حضور بیش از ۸۰۵ داوطلب و در ۷ حوزه و ۴ روز در شهرستان آغاز می شود که این موضوع نیز همچون سنوات گذشته نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط است تا با شرایط کنونی جامعه داوطلبان عزیز ما بدون هیچ استرسی در حوزه های امتحانی حضور یابند و در پایان شاهد موفقیت فرزندان عزیز این شهرستان باشیم همکاران ما در حوزه آموزشی و در راستای تحول در آموزش نقشه یاددهی و یادگیری منطقه ای را ترسیم کرده اند که با استقبال خوب در استان قرار گرفته است که به‌زودی شاهد اجرایی شدن این نقشه خواهیم بود تا عدالت آموزشی در منطقه، بخصوص مناطق روستایی و عشایری باشیم .

در ادامه جلسه، ناصری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش کلات ضمن قدردانی از توفیقات و اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش شهرستان کلات: همکاری ارگان ها و نهاد ها با این دستگاه ها را خوب و مطلوب ارزیابی کرده و تشریح کرد : در حوزه آموزش و پرورش شهرستان خوشبختانه اتفاقات خوبی با همکاری ادارات ذیربط اتفاق افتاده است ، اگر عزم و اراده جدی وجود داشته باشد با وجود مشکلات و سختی ها جلب و جذب مشارکت ها اتفاق می افتد .

فرماندار کلات بیان کرد: در بحث جایگاه و منزلت معلمین دولت توانسته است گوشه ای از زحمات فرهنگیان را جبران کند ولی هنوز با آن جایگاه و اعتنای لازم فاصله وجود دارد، ما همه مدیون این‌مجموعه بزرگیم.

ناصری افزود: در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا معلمان عزیز امتحان خود را به خوبی پس دادند، شاهد مجاهدت، دلسوزی و علاقمندی این قشر زحمت کش بودیم که توانستند با وجود سختی و مشکلات و عدم وجود زیرساخت های لازم ،برنامه ریزی های خوب و مدون در بحث یادگیری های آموزشی را رقم بزنند .

وی در ادامه گفت: پروژه مهر با توجه به فرصت محدودی که تا بازگشایی مدارس مانده است ، نیازمند همت و تلاش و همکاری همه ارگانها است که سال گذشته شاهد بهترین اتفاقات در مدارس بودیم‌ که در نوع خود یک‌نوع هنر است ، از ادارات ذیربط انتظار می رود زیر ساخت های لازم علی الخصوص اینترنت را پیگیری‌کنند تا همه روستا های شهرستان از آن بهره مند شوند و مردم و دانش آموزان دعاگوی شما باشند .

او در پایان تاکید کرد: در بحث برگزاری کنکور سراسری انتظار می رود تا دستگاه های خدماتی با آمادگی کامل در کنار دستگاه تعلیم و تربیت قرار داشته باشند تا شاهد برگزاری آرام این ماراتن بزرگ در شهرستان باشیم.

در ادامه این جلسه جواد غلامی رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، موفقیت شورای آموزش و پرورش کلات در سطح استان را مرهون تلاش ها و همکاری بسیار خوب سایر ادارات با آموزش و پرورش شهرستان دانست و گفت : در سند تحول بنیادین که نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، به موضوع شوراهای آموزش و پرورش و مشارکت تاکید شده است ما همه باید تلاش کنیم تا شوراهای آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند و با پای کار آمدن همه دستگاه های مربوط شاهد بروز اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش باشیم .
وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر کشور در دوران کرونا، نقشه یاددهی و یادگیری منطقه ای کلات ظرفیت بسیار خوبی برای دوران کرونا و پسا کرونا است. همه دستگاه ها قوانین خود را به سمت آموزش و پرورش منعطف کنند و قطعا کارها و اتفاقات خوبی که به صورت جهادی در مدارس اتفاق می افتد میسر نخواهد بود مگر با همکاری و همراهی ادارات و ارگان های ذیربط .

غلامی گفت: امروزه سند تحول بنیادین جزو مطالبات همه مسئولین کشوری است و امیدوارم بتوانیم در این شرایط ناخواسته که کرونا باعث اختلال در نظم جامعه شده است با همراهی هم به بهترین وجه عبور کنیم و روز های خوبی را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار