یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

اراده همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد؛ هر دو بر طبل همکاری می‌کوبند

راستی: در آینده نزدیک نتیجه همکاری و تصمیمات مشترک برای مردم هم ملموس خواهد بود/حدود ۷۰ نفر از نمایندگان بدون ‌کمیسیون ماندند

تهران (پانا) - نماینده مردم شبستر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بیرون از دولت و مجلس حرف و حدیث‌هایی هست که دولت تمکین نمی‌کند و دولت و مجلس همکاری ندارند و از این دست حرف‌ها، اما آنچه که من تاکنون مشاهده شده این بوده که همگی بر طبل تعامل و همکاری می‌کوبند ولی به نظر می‌رسد مقداری باید صبر کرد تا هماهنگی‌ها خود را نشان دهد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اراده همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد؛ هر دو بر طبل همکاری می‌کوبند

جعفر راستی در گفت‌وگو با پانا گفت: «در دو ماه اخیر مجلس پرکار بود، انتخابات هیات رئیسه، انتخابات کمیسیون‌ها، اصلاح موارد دیگر عمدتا یک ماه از وقت مجلس را گرفت، هرچند که در این مدت مسائل مبتلابه جامعه هم در صحن مجلس یازدهم مطرح شد. حدودا تمامی وزرا در صحن حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. در کمیسیون‌ها اکثر وزرا و معاونان حاضر شدند و تصمیمات اورژانسی گرفته شده است.»

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: «حاشیه‌هایی هم در این بین به وجود آمد، به ویژه در قضیه آقای ظریف آنچه که اتفاق افتاد، حقیقتا نمایندگان مقصر نبودند. فشارهایی از سمت مردم به نمایندگان وارد می‌شود و انتظار این است که دولتمردان هم همراهی کنند.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «اراده همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد و تصمیمات فوری هم اتخاذ شده است. اراده همکاری حتما وجود دارد ولی نیاز به زمان دارد. در این دو ماه اکثرا مجلس را سامان دادیم. در آینده نزدیک نتیجه همکاری و تصمیمات مشترک برای مردم هم ملموس خواهد بود.»

عضو کمیسیون کشاورزی به انتخابات کمیسیون‌های مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «در انتخاب کمیسیون‌ها، نمایندگان براساس سابقه، شغل و تحصیلات در کمیسیون‌ها تقسیم شدند. نواقصاتی هم به دلیل کمبود فرصت وجود داشت که به مرور اصلاح می‌شود. حدود 70 نفر هم بی‌کمیسیون ماندند که مساله شده بود اما اخلالی در کار ایجاد نشد.»

این فرمانده ارشد جبهه مقاومت و از همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاکید کرد: «چیزی به عنوان استیضاح رئیس‌جمهوری که در رسانه‌ها مطرح شد، اصلا در مجلس طرح نشد بلکه سوال از رئیس‌جمهوری بود و هنوز هم سوال منتفی نیست. مقام معظم رهبری هم فرمودند که سوال و استیضاح حق نمایندگان است اما با منطق و زبان نرم، شما حرف‌تان را بزنید اما داد هم نزنید. به نظر می‌رسد در این یک سال که از وقت دولت باقی مانده است باید تعامل کرد؛ از روز اول هم که مجلس آغاز به کار کرد ما به این تعامل و وحدت اصرار داشتیم. متاسفانه در بیرون هم حرف و حدیث‌هایی هست که دولت تمکین نمی‌کند و دولت و مجلس همکاری ندارند و از این دست حرف‌ها، اما آنچه که من تاکنون شاهد بوده‌ام، همگی بر طبل تعامل و همکاری می‌کوبند اما به نظر می‌رسد مقداری باید صبر کرد تا هماهنگی‌ها خود را نشان دهد.»

راستی به انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات هم اشاره کرد و گفت: «آقای بذرپاش با رای قاطع نمایندگان به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شدند. به هر حال نمایندگان مردم هر کدام یک تحلیل و اطلاعاتی دارند، ما براساس اطلاعاتی که داشتیم رای دادیم. اگر قبل از انتخاب به حاشیه‌ها پرداخته می‌شد یک چیز دیگر است اما وقتی ایشان با اکثریت آراء رئیس دیوان شد، اکنون حاشیه درست کردن کار خوبی نیست. بالاخره همه نمایندگان مسائل سیاسی و اجتماعی را بلد هستند و آمدند یک نفر را براساس اطلاعاتی که جمع کرده بودند انتخاب کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار