شیوع کرونا در خراسان شمالی بالا است

ظرفیت آزمایشگاه کمتر از تست‌های افراد است

بجنورد (پانا) -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شیوع بالای بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: نمونه‌های تست کرونا ورودی بیش از ظرفیت توان انجام آزمایش‌های استان بوده و این امر باعث تأخیر در جواب دهی آزمایش‌ها شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شیوع کرونا در خراسان شمالی بالا است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، افشین دلشاد در خصوص تست PCR اظهار کرد: این تست نشان می‌دهد که در حال حاضر فرد به کرونا ویروس ایجادکننده کووید-19 مبتلا است یا خیر.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رعایت فاصله فیزیکی و نکات بهداشتی به‌منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ضرورت زیادی دارد و در برخی آزمایشگاه‌ها، صف‌های طولانی به وجود می‌آید ممکن است افراد سالم در این تجمعات مبتلا شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: افراد هنگام مراجعه به آزمایشگاه‌ها حتماً باید ماسک به همراه داشته باشند و نظافت دست‌ها و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری کووید 19 برای PCR فقط با تأیید پزشک و در مراکز نمونه‌گیری قابل انجام است، ادامه داد: مراجعه بیش‌ از اندازه به این مراکز علاوه بر امکان ابتلای افراد به این بیماری باعث افزایش بار کاری این مراکز می‌شود.

دلشاد با بیان اینکه انجام تست PCR بنا به پروتکل‌های ارسالی وزارت بهداشت در حال حاضر در افراد بی علامت و با حال عمومی خوب انجام نمی‌گیرد و فقط برای بیماران بستری و بیماران خاص به تائید پزشک مرکز قابل انجام است.

وی افزود: آزمایش PCR کرونا کاملاً اختصاصی و در آزمایشگاه‌های مخصوص مجهز قابل انجام است و کلیه ظرفیت‌های موجود استان در این زمینه به کار گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به‌شدت پیگیر افزایش ظرفیت آزمایشگاهی استان است، ولی متأسفانه با توجه به شیوع بالای این بیماری موارد نمونه‌های ورودی فراتر از ظرفیت توان انجام آزمایش‌های استان بوده و این امر باعث تأخیر در جواب دهی آزمایش‌ها شده است و بخش خصوصی در این زمینه فعال نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار