نشست هم اندیشی برنامه های دهه امامت و ولایت شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان(پانا)_ نشست هم اندیشی برگزاری برنامه های عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت در آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی برنامه های دهه امامت و ولایت شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ، نشست هم اندیشی برگزاری برنامه های عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت در آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد .

معاون پرورشی و تربیت بدنی دشتستان در این مراسم خاطرنشان کرد : باتوجه به وضعیت فعلی جامعه برنامه های عید سعید غدیر خم هم در قالب فضای مجازی و با توجه به برنامهایی که از طرف اداره کل اعلام شده برگزار خواهند شد .

حبیب اله بوستانی گفت : از جمله مواردی که می توان در فضای مجازی اجرا نمود ، مسابقاتی است که می توان در گروه های دانش آموزی و فرهنگیان اجرا نمود که می توان به کتابخوانی ، مسابقه غدیر و ... اشاره نمود .

وی افزود : از دیگر برنامه هایی که می توان در این دهه اجرا نمود محفل انسی با قرآن است که برای این کار اثری از اجرای دانش آموزان منتخب شهرستان که در مسابقات استانی و کشوری حضور داشتند تهیه شده و محفل را برگزار خواهیم نمود .

معاون پرورشی و تربیت بدنی دشتستان با اشاره به آغاز فالیت های تابستانه دانش آموزان گفت : فعالیت های تابستانه امسال در 12 پایگاه که در فضای مجازی پیگیری می شود ، در ایام این دهه نیز برنامه های خود را در راستای غدیر اجرا خواهند نمود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان عید سعید غدیر خم را به عنوان مهمترین عید مسلمانان و شیعیان دانست و گفت : مسئله غدیر خم یکی از مسائل مهم در تبیین ارزش و جایگاه امامت در سطح جهان ، خصوصاً برای شیعیان است .

سهراب باقری خاطرنشان کرد : پیامبر اسلام (ص) در اخرین حج خود که در غدیر اتفاق افتاد مسئله ولایت و سرپرستی امت اسلامی را مطرح نمود و حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین بعد از خود به مردم معرفی نمود .

وی افزود : ما به عنوان شعیه باید این روز را گرامی داشته و آن را به نسل های آینده انتقال داده تا نسل های بعد از ما با این واقعه مهم تاریخی آشنا شوند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در بحث کمک های مومنانه هم با اشاره به ارزش تعاون و همکاری در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد : در فرهنگ اسلام کمک به هم نوع مورد تاکید فراوان قرار گرفته و ما هم باید به تبعیت از ائمه بزرگوار ، خصوصاً در این ایام که مردم بخاطر مسائل و مشکلات ناشی از بیماری کرونا در این عرصه پیشگام باشیم .مدیر کانون بسیج فرهنگیان دشتستان در این نشست اظهار کرد : برنامه های دهه امامت و ولایت امسال متفاوت از سال های گذشته و بیشتر در قالب فضای مجازی برگزار می شوند .

ستار یحیایی گفت : این برنامه ها شامل مسابقات خوشنویسی ، مسابقه کتبی خطبه غدیر ، شعر و دلنوشته ادبی ، طراحی پوستر ، اهدای خون است که به دلیل شرایط خاص جامعه در قالب گروه های فضای مجازی و بیشتر در قالب فرهنگیان اجرا خواهیم نمود .

مدیر کانون بسیج فرهنگیان در خصوص فعالیت های گروه جهادی شهدای فرهنگی دشتستان خاطرنشان کرد : این گروه در قالب جمع آوری و توزیع کمک هابی مومنانه به افراد نیازمند ، ضدعفونی اماکن عمومی بویژه مدارس و برگزاری کلاس های تقویتی تابسنتانه در مناطق کم برخوردار فعالیت خواهد نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار