مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

از هرگونه سرمایه گذاری در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در نیشابور استقبال می کنیم

ساخت و ساز خارج از محدوده و در اراضی کشاورزی در نیشابور تخریب می شود

نیشابور(پانا)- معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران، آسیب های کرونا در تولیدات گل های صادراتی، سبزیجات و صیفی جات صادراتی و واحدهای تولید شترمرغ و مرغ گوشتی را چشمگیر دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
از هرگونه سرمایه گذاری در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در نیشابور استقبال می کنیم

محمد علی فرهمند راد گفت: طبق دستور ماده 10 با هماهنگی دادستانی شهرستان، شورای حفظ حقوق بیت المال فعال شده است تا مانع از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شویم و ساخت و سازهای غیر مجاز با دستور دادستانی تخریب می شود.

وی افزود: ما در سال جهش تولید در تمام زیر بخش های کشاورزی یک نوع خلا تولید را مشاهده می کنیم به عنوان نمونه کشاورزان برتر ما نسبت به میانگین نیاز جامعه دو تا سه برابر تولید دارند مثلا کشاورزان برتر 8 تن گندم در هکتار تولید می کنند و کشاورزان معمولی سه تن برداشت دارند که باید با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی این خلا به طور کامل برطرف شود تا با ارائه این دانش افزایش تولید در جامعه رشد بیشتری داشته باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از برنامه های عملیاتی نیاز به تغییر رفتار و فرهنگ سازی دارد و باید کشاورزان با آگاهی و بالا بردن سطح اطلاعات خود آن را عملیاتی کنند و در واقع وابسته به اعتبارات دولتی نمی باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به قیمت بالای فراورده های لبنی و رکود حاکم بر این محصولات، گفت: در صنعت لبنیات یکی از مشکلاتی که مشاهده می شود، عدم استقبال و کاهش صادرات شیر خشک در کشور است که این امر بر روی لبنیات و شیرخام تاثیر بسیار داشته است.

وی اظهار کرد: در سالهای اخیر صادرات شیر خشک بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف وزارت صمت انجام می شود که باید این سهمیه افزایش پیدا کند تا رونق محصولات لبنی را بیش از پیش مشاهده کنیم.

فرهمند راد، راه اندازی کشتار گاه صنعتی، راه اندازی بازار دام تا پایان سال، تامین نهادها و احداث کارخانجات خوراک دام و تکمیل زنجیره های تولید، تکمیل مجتمع گلخانه ای شهرستان به عنوان یک پروژه شاخص در کل استان و افزایش سطح نوین آبیاری را از اقدامات مهم انجام شده در سالهای اخیر دانست و خاطر نشان کرد: ما از هر گونه سرمایه گذاری در جهت رونق تولیدات کشاورزی و دامی استقبال می کنیم و حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما در بخش هایی از شهرستان دارای زمین های درجه شش هستیم که امیدواریم با ابلاغ دستور العمل های لازم بتوانیم برای تغییر کاربری در اختیار مردم قرار دهیم.

متاسفانه امروز بهترین زمین های ما در اطراف شهر، تغییر کاربری یافته و در آنها ویلاسازی صورت گرفته که باعث ارزش افزوده بالایی نیز شده است و این موضوع به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در حال حاضر ما به هیچ عنوان آبیاری فاضلابی در شهرستان برای سبزیجات نداریم و بهترین و باکیفیت ترین محصولات کشاورزی در نیشابور تولید می شود.

فرهمند راد آسیب های کرونا در تولیدات گل های صادراتی، سبزیجات و صیفی جات صادراتی و واحدهای تولید شترمرغ و مرغ گوشتی را چشمگیر دانست و گفت: تاکنون 25 واحد در شهرستان نیشابور مشمول تحصیلات کرونا شده اند که 19 واحد از ان مربوط به تولید گوشت مرغ و شتر مرغ و بقیه واحدها مربوط به تولید گل و صیفی جات صادراتی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار