احداث گلخانه‌، راهکار حل سریع دو چالش آب و اشتغال

نی ریز (پانا )- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از افزایش 11 درصدی سطح گلخانه ها در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
احداث گلخانه‌، راهکار حل سریع دو چالش آب و اشتغال

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری گفت: از مجموع 200 هزار متر مربع سطح گلخانه های سبزی و صیفی، درختان میوه، نهال های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و دارویی در نی ریز، بیش از 123 هزار متر مربع آن به کشت خیار سبز اختصاص دارد که در مجموع امسال 5000 تن از این محصول، تولید و روانه بازارهای داخل و خارج از کشور می شود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه نی‌ریز در استان فارس افزود: خوشبختانه همراه با افزایش سطح گلخانه‌ها در استان، شاهد ایجاد فرصتهای شغلی در این بخش بوده‌ایم، به‌طوری که بیش از 100 نفر از جوانان جویای کار در این گلخانه ها مشغول به کار شده اند.
بصیری با بیان اینکه مصرف آب در کشت گلخانه ای نسبت به فضای باز کاهش قابل توجهی دارد تصریح کرد: تا پیش از این دولت، تسهیلات و مجوزهای لازم را فقط به گلخانه های بیش از 3000 متر مربع می داد اما با توجه به شرایط خاص نی ریز و تلاش های صورت گرفته، در حال حاضر برای گلخانه های 1000 متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه بهره برداری صادر می شود و علاوه بر این، امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای این واحدها نیز فراهم شده است.
وی افزود: بیش از 20 درصد از محصولات تولید شده گلخانه های شهرستان، توسط تجار به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر و بقیه برای مصارف داخلی به بازارهای مرکز استان و مناطق همجوار ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار