والدین به کودکانشان وسواس می‌آموزند

خبرگزاری پانا:مسائل تربیتی در بروز بیماری وسواس تاثیری ندارد ولی باعث شکل‌گیری شخصیت‌های وسواس می‌شود اما ویژگی‌های ارثی در بیماری روانی به وسواس منجر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، فربد فدائی عنوان کرد: رفتار والدین در تربیت و اصول رفتاری کودک در بروز این نوع شخصیت در افراد نقش زیادی دارد چرا که به طور طبیعی والدین در تربیت کودک خود نقش مستقیمی دارند.

وی ادامه داد:‌ افراد دارای شخصیت‌های وسواسی برای تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی خود مانند گزینش رشته تحصیلی، ازدواج، تصمیم برای بچه‌دار شدن و ... سرگردان‌ هستند و مرتب زمان آن را به تعویق می‌اندازند چون قادر نیستند به جزئیات توجه کنند و بر اساس آن به تصمیم خود اعتماد داشته باشند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران، به رویکرد این افراد در زندگی اشاره کرد و گفت: این افراد همیشه به این فکر می‌کنند که در آینده رویدادی غیرقابل پیش‌بینی رخ خواهد داد و بهتر است منابع خود را برای آن روز ذخیره کنند.

وی افزود: افرادی که همیشه در سطح پایین تر از توان مالی خود زندگی می‌کنند و با وجود امکان مالی مناسب، از آن استفاده نمی‌کنند در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند.

فدائی در مورد نشانه‌های شخصیت‌های وسواس، اظهار کرد: این افراد علاقه مند به احتکار و انبار کردن هستند و هیچ تمایلی به دور انداختن لوازم کهنه و بدون استفاده ندارند تا حدی که ممکن است لوازم چند سال قبل خود را نگهداری و از یک لباس با طرح یکسان پنج یا بیشتر خریداری کنند.

این روانپزشک درمان‌های دارویی و رفتاری را دو روش اصلی برای درمان بیماری وسواس عنوان کرد و افزود: در اختلال شخصیتی وسواس رفتار درمانی تاثیر بیشتری دارد چرا که داروها تاثیر شیمیایی دارند و مربوط به درمان بیماری روانی وسواس می‌شود.

منبع :ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار