دریای مازندران مواج می‌شود

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران نسبت به مواج شدن دریا از صبح فردا هشدار داد و از فعالان دریایی خواست از هرگونه فعالیت در دریا اجنتاب کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دریای مازندران مواج می‌شود

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از صبح دوشنبه سیزدهم مردادماه به دلیل وزش باد شمال غربی، دریا مواج خواهد شد، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران، صدمه دیدن شناورهای سبک و سنگین را از اثرات این مخاطره برشمرد.

این سازمان، بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 17 متر بر ثانیه (61 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی و اعلام کرد که طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 2.5 متر و دور از ساحل تا 3.0 متر برآورد می‌شود.

هواشناسی توصیه کرد که تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا صیادی و گردشگری اجتناب کنند.

همچنین احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به پانا گفت که بارندگی، کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما از بعدازظهر فردا آغاز می‌شود که همراه با وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال رعد و برق خواهد بود. این وضعیت تا صبح روز چهارشنبه 15 مرداد ادامه دارد.

به گفته او اختلال در عملیات برداشت شالی، لغزندگی جاده ‌ا و کاهش دید در محورهای کوهستانی، احتمال رگبار شدید نقطه‌ای منجر به آبگرفتگی از آثار این مخاطره است.

اسدی نسبت به در نظر گرفتن تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، باغداران، گلخانه‌داران، مرغ‌داری‌ها و احتیاط در تردد جاده ای هشدار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار