رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد:

افزایش سهم ایران در کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان توسعه تجارت بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه سهم کشورمان در کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای و بین المللی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سهم ایران در کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی

به گزارش وزارت صمت، حمید زادبوم در نشست کمیته کارشناسی شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی، با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص حمل و نقل و ترانزیت اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه سهم ایران در کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری لازم را داشته باشند.

زادبوم در ادامه پس از ارائه گزارش دفتر توسعه خدمات بازرگانی از میزان تخصیص تسهیلات ریالی صادرات از محل منابع صندوق توسعه ملی طی سال ۹۸ و اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری، بر عملیاتی شدن فرآیند پرداخت این تسهیلات در قالب بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال جاری تأکید کرد.

وی افزود: درخواست‌های تعدادی از بنگاه‌های صادراتی از طریق سامانه سپیدار سازمان ثبت گردیده و کماکان بنگاه‌های متقاضی می‌توانند در این سامانه ثبت نام نمایند که البته مهمترین شرط آن عدم داشتن تعهدات ارزی معوق از سوی بنگاه‌های متقاضی است.

دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در بخش دیگری از دستور کار جلسه کمیته کارشناسی با اشاره به ابلاغ مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از سوی رئیس جمهور مبنی بر تکلیف وزارت صمت برای تدوین و ابلاغ سازوکارهای تشویقی برای بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصاد کشور اظهار کرد: پیش‌نویس این بسته توسط سازمان در دست تهیه و اقدام است و از دستگاه‌های اجرایی و بخش غیر دولتی عضو کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات خواسته‌ایم در این مورد نقطه‌نظرات خود را به فوریت به دبیرخانه شورا ارائه نمایند.

بیست و هفتمین نشست کمیته کارشناسی شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی، با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی عضو و به ریاست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در محل این سازمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار