ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی

تبریز(پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اتمام ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی استان در مرداد ماه جاری در قالب جشنواره شهید رجایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان و سازمان‌ها از حساس‌ترین موضوعاتی است که جهت شناخت و پیش‌بینی رخدادهای مرتبط با رفتار سازمانی، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و آگاهی از وضعیت عملکرد دستگاه در ارتباط با تقویت اعتماد عمومی انجام می‌گیرد.

وی افزود: وجود چنین نظامی در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر این‌که منجر به برقراری ارتباط محیط بیرونی و درونی سازمانی می‌شود، چالش های سازمان‌ها را در تحقق برنامه‌های مبتنی بر پویایی، تدوین استراتژی و راهبردهای عملی برای تحقق اهداف برنامه برطرف می‌ کند.

بهبودی تصریح کرد: جشنواره شهید رجایی همه ساله با هدف نهادینه کردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پایش میزان اجرای مطلوب برنامه جامع اصلاح نظام اداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره دستگاههای اجرایی از دو منظر شاخصهای اختصاص و شاخصهای عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرند. شاخص‌های عمومی شامل محورهای (اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای بهره‌وری، ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد) و شاخص‌های اختصاصی شامل محورهایی مثل شاخص مند کردن توزیع اعتبارات، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، نظارت و ارزیابی و غیره به بررسی و ارزیابی شاخص‌های مبتنی بر اهداف، وظایف و رسالت‌های اصلی دستگاه می‌پردازد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: فرایند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ در دستگاه‌های اجرایی در دو مرحله ارزیابی اولیه و نهایی انجام می‌پذیرد که ارزیابی اولیه از تاریخ ۱۱ تیر لغایت ۵ مرداد ۹۹ انجام و پایان یافته است.

وی ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۶ لغایت ۹ مرداد و نهایی کردن آن در سامانه مدیریت عملکرد از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۰ مرداد جاری انجام خواهد گرفت و در نهایت بر مبنای امتیاز کسب‌شده، دستگاه‌های برتر مطابق بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور انتخاب و معرفی خواهند شد.

بهبودی اعلام کرد: در خصوص نحوه برگزاری جشنواره در سال جاری، با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی مروبطه در چهارچوب ضوابط ابلاغی ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد و هنوز در خصوص برگزاری حضوری یا مجازی آن تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار