مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خبرداد:

سقف کمک خیران در طرح «آجر به آجر» سمنان ۳۰ میلیارد تومان اعلام شد

۲۷درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۰درصد نیازمند مقاوم سازی است

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خبرداد سقف ۳۰ میلیارد تومان کمک در طرح آجر به آجر با هدف مشارکت مردم و خیران در تجهیز و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سقف کمک خیران در طرح «آجر به آجر» سمنان ۳۰ میلیارد تومان اعلام شد

سعید هژبری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه طرح تحولی آجر به آجر به‌منظور ساماندهی کمک‌های خرد خیران برای مدرسه سازی اجرا می‌شود، تاکید کرد: هدف این طرح، افزایش مشارکت عمومی در تجهیز و ساخت و نوسازی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح آجر به آجر، سقف ۳۰ میلیارد تومان کمک برای استان در نظر گرفته شد که برای تحقق اهداف مهم این امر، مسئولان استان این عدد را تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش دادند که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن توسط خیران تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، با عنوان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹، اعتبارات ردیف تکمیل فضای مشارکتی خیران را تا سه برابر افزایش داده که نشان‌دهنده توجه جدی دولت به تأمین اعتبار برای احداث و تکمیل فضاهای آموزشی دارد، اظهار کرد: در اجرای طرح آجر به آجر به هر میزان که توسط خیران استان در امر مدرسه سازی مشارکت شود، دولت نیز سه برابر آن را اختصاص خواهد داد.

هژبری با اشاره به این نکته که خیران و نیکوکاران استان سمنان با اجرای طرح «آجر به آجر» می توانند با مسئولان آموزشی همراه شده و دستان توانای مردم، آغازی برای جهش مدرسه‌سازی در استان سمنان خواهد شد، گفت: امسال برای اولین بار، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند با مشارکت در طرح «آجر به آجر» و تنها با خرید و اهدای یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و بتواند در مدارس باکیفیت و امکانات تحصیل کند.

۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

وی، تهعد همکاری خیرین با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان را در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ۱۱۰ میلیارد ریال از آن محقق شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۰ درصد از آن نیازمند مقاوم سازی است، اضافه کرد: با جلب نظر خیران می‌توان برای ساخت و بازسازی این مدارس اقدام کرد.

هژبری با بیان اینکه طرح «آجر به آجر» اقدامی عملی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است؛ تا امکان حضور افراد بیشتری را در اقدام نیکوی مدرسه سازی با یاری افرادی که توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند اما با کمک‌های اندک می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند، فراهم کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای طرح«آجر به آجر» می‌تواند نقش مهمی در جذب بیشتر کمک‌های مردمی در امر ساخت و ساز مدارس داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش در استان سمنان نیاز مبرمی به فضاهای آموزشی جدید دارد و مسئولیت عمده تأمین این فضاها بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بوده و در سال‌های اخیر، تلاش‌های خوبی با همراهی خیران و نیکوکاران این استان اندیشیده شده است.

هژبری همچنین با تأکید بر اینکه در این طرح، می‌توان از ظرفیت تمام اقشار جامعه به‌خصوص جامعه علمی، ورزشی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و... برای ساخت مدرسه با حداقل اهدای وجه می‌توان استفاده کرد گفت: به‌عنوان نمونه، افزون بر آن، ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد که اگر این دانش‌آموزان مبالغ بسیار اندکی را برای اجرای طرح آجر به آجر اهدا کنند، در کلان رقم قابل‌توجهی برای ساخت مدرسه به دست می‌آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۲۵ میلیارد ریال طرح مختلف مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین در استان سمنان در حال ساخت است، اظهار کرد: اکنون ۳۷ مدرسه با ۲۴۱ کلاس درس به صورت مشارکتی با خیرین در این استان در حال ساخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار