کمک به مدرسه در زمان ثبت نام دانش آموزان اختیاری است

اردبیل (پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد پرداخت وجه با عنوان کمک به مدرسه در زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس، اختیاری و داوطلبانه است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کمک به مدرسه در زمان ثبت نام دانش آموزان اختیاری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ رعنا پرتوی ،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره از کمک‌های داوطلبانه مردمی و خیرین به مدارس استقبال می‌کند و واقعیت این است که کمک های مردمی و خیرین باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات در مدارس می شود.

او گفت: اولیای دانش‌آموزان با توجه به وضعیت مالی خود می‌توانند به صورت اختیاری و داوطلبانه هر مبلغی که راضی به آن هستند به مدارس کمک کنند تا خدمات بهتر و با کیفی تر به دانش آموزان توسط مدارس ارائه شود.

رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدیران مدارس هیات امنایی و غیر دولتی فقط مجاز به دریافت شهریه مصوب هستند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و مشخص نبودن چگونگی وضعیت تحصیلی در سال جاری، این مدارس حق دریافت هیچگونه مبلغی تحت عنوان کلاس‌های فوق برنامه و غیره ندارند.

پرتوی ادامه داد: بعد از مشخص شدن وضعیت تحصیلی با تصویب هیات امنای مدارس و اعلام آموزش و پرورش در صورت نیاز، مدارس هیات امنایی و غیر دولتی اقدام به دریافت وجه برای مواردی مانند کلاس‌های فوق برنامه خواهند کرد.

او گفت: با شیوع ویروس کرونا شرایطی در جهان ایجاد شد که نظام آموزشی کشورها را با مشکل ایجاد کرد اما آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست"، به سراغ راه اندازی شبکه شاد رفت و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: با اینکه میزان استفاده دانش آموزان از شبکه شاد به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه های هوشمند خانواده ها و معلمان بستگی دارد، اما با این حال زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.

پرتوی با اشاره به برخی مشکلات از جمله عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد بیان کرد: برخی از دانش آموزان به علت عدم پوشش اینترنت در منطقه و یا نداشتن تلفن همراه هوشمند، دسترسی به شبکه شاد را ندارند که ­آموزش و پرورش استان به تمامی مدارس فرم‌های مخصوصی ارسال کرده و در حال شناسایی و احصای وضعیت دانش آموزان در این رابطه است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش تمامی جوانب را در نظر گرفته و برای هر شرایط برنامه‌ریزی خاصی کرده است، اظهار کرد: تلاش برای تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند، ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزان در قالب درسنامه و سی دی های آموزشی از جمله آنها است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان آمادگی شروع سال تحصیلی جدید در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز را دارد، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریور ماه شروع می‌شود و از هم ‌اکنون برنامه‌ریزی‌ لازم توسط کارگروه‌های مختلف انجام شده است.

بیش از ۲۵۰هزار دانش‌آموز در ۱۹منطقه آموزشی در ۱۱ شهرستان استان اردبیل در حدود ۱۰هزار کلاس درس و در سه هزار و ۴۰۰واحد آموزشی در پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان تحصیل می کنند.

استان اردبیل در زمینه عضویت مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد در بین استانهای کشور رتبه پنجم را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار