رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان؛

مدارس برای هر وضعیت ممکن در شرایط کرونایی برنامه ریزی کنند

میانه (پانا)- رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان آذربایجان شرقی، در جلسه عمومی مدیران منطقه میانه در بستر شاد گفت مدارس برای هر وضعیت ممکن در شرایط کرونایی برنامه ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس برای هر وضعیت ممکن در شرایط کرونایی برنامه ریزی کنند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مظفری ضمن قدردانی از تلاش های همکاران مناطق در ایام تعطیلات اضطراری مدارس و تداوم آموزش گفت: در راستای تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل مخابرات میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد به 22 درصد در استان کاهش پیدا کرده است که با پیگیری اداره کل شاهد تحقق عدالت آموزشی و بهره مندی همه دانش آموزان از امکانات فناورانه خواهیم بود.

وی با اشاره به استفاده از متخصصین آموزشی در قالب گفتگو در بستر شاد برای آمادگی هرچه بیشتر آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونایی افزود: منطقه میانه از جمله مناطق پیشتاز در امر آموزش مجازی و طرح یاریگران آموزش بود.

رئیس اداره پاسخگویی به شکایات استان، فرایند ثبت نام را آغاز مهم و سرنوشت ساز برای فرهنگیان و نقطه پیوند عمیق دو نهاد مقدس خانه و مدرسه و زمینه ساز برنامه ریزی ها در اجرای ماموریت های نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در راستای صیانت از حقوق اولیا و دانش آموزان مدیران مدارس شرایطی را فراهم کنند تا اولیا دغدغه ای برای ثبت نام نداشته باشند.

وی با تاکید بر حساسیت موضوع ثبت نام گفت: مدارس با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه و رعایت قوانین مربوطه از دریافت هرگونه کمک های مردمی در فرایند ثبت نام خودداری کنند و براساس قانون شوراهای آموزش و پرورش و بعد از سپری کردن فصل ثبت نام با تجزیه و تحلیل نیازهای مدرسه و استفاده از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان و خیرین مدرسه یار و شفاف سازی هزینه ها و ارائه بیلان کاری می توانند نسبت به اخذ کمک های مردمی بدون هیچ گونه اجباری اقدام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت بر اخذ تدابیر لازم و مطالعه ضرورت و اهداف آن توسط مدیران مدارس تاکید کرد و گفت: پروژه مهر امسال براساس شرایط پیش آمده دارای چند اصل است که باید سرلوحه پیشبرد پروژه مهر در مناطق و مدارس باشد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، گفت: پوشش تمام محتوای درسی و تحت پوشش بردن تمامی دانش آموزان مهمترین اصول پروژه مهر امسال هستند و هیچ ماده درسی و قمستی از محتوای آن نباید حذف شود و تمامی دانش آموزان با برنامه ریزی و شناسایی وضعیت آنها باید تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند.

مظفری بیان کرد: یکی دیگر از اصول پروژه مهر بنا به شرایط سال تحصیلی جدید پایداری و ثبات برنامه هفتگی و برنامه ریزی دقیق برای هر وضعیت اعلامی از سوی ستاد های مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان ها است و با توجه به الگوی بیماری که نشان از تداوم آن دارد مدیران مدارس باید با توجه به سه وضعیت (قرمز-سفید و زرد) منطقه برنامه ریزی کنند و توجه ویژه ای به آموزش از راه دور در کنار تمامی راه های آموزشی داشته باشند.

وی پروژه مهر را نماد مدیریت ، برنامه ریزی و ارزشیابی عنوان کرد و با اشاره به اشتغال و حضور تمام وقت و کامل همکاران در مدارس با شروع سال تحصیلی جدید بر ضدعفونی مستمر مدارس و توجه به سلامت همکاران تاکید کرد و افزود: برای شروع سال تحصیلی با نشاط باید مدیران اقدامات پروژه مهر را به موقع انجام دهند و کار ناتمام به جهت شروع پیش از موعد نسبت به سالهای قبل نداشته باشند.

مظفری همچنین بر پیگری و پایش ثبت نام مدارس، عضویت دانش آموزان در شبکه شاد و تولید محتوای آموزشی و ایجاد کمیته آموزش مجازی تاکید و خاطر نشان کرد: بستر شبکه دانش آموزی شاد با فراهم کردن امکانات و به روز رسانی های انجام گرفته بهترین فرصت برای آغاز سال تحصیلی در شرایط غیرحضوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار