مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

هدایت تحصیلی بیش از ۶۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی به پایه دهم

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ۶۸ هزار و ۵۸۰ دانش‌آموز خوزستانی در هزار و ۸۲۸ مدرسه متوسطه اول، ۱۲ مدرسه نمونه دولتی و ۳۲ مدرسه شبانه روزی به پایه دهم هدایت تحصیلی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی بیش از ۶۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی به پایه دهم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کوروش مودت بیان کرد: شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی و علاقه دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست‌های توسعه ای کشور از مهمترین اهداف اجرای طرح هدایت تحصیلی است.

او ادامه داد: هر ساله و با آغاز سال تحصیلی جدید، هدایت تحصیلی دانش آموزان آغاز می‌شود. امسال ۶۸ هزار و ۵۸۰ دانش آموز خوزستانی در هزار و ۸۲۸ مدرسه متوسطه اول، ۱۲ مدرسه نمونه دولتی و ۳۲ مدرسه شبانه روزی در پایه نهم هدایت تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ملاک و عوامل هدایت تحصیلی دانش آموزان، بیان کرد: نظر دانش آموز، عملکرد تحصیلی دانش آموز، تاثیر نمرات تمام دروس دوره متوسطه اول، آزمون‌های مشاوره‌ای و نظرخواهی از دبیران، نظر مشاور تحصیلی و والدین از عوامل و ملاک‌های هدایت تحصیلی به حساب می‌آیند.

مودت در پایان با بیان اینکه هدایت تحصیلی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است و مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین مرحله برای تعیین رشته در دوره متوسطه خواهد بود، گفت: انتخاب رشته متناسب با استعداد و علاقه دانش آموز آینده شغلی او را در زندگی فردی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌دهد
هدایت تحصیلی دانش آموزان بدو ورود پایه دهم از سال 95 و با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی شخصیتی دانش آموزان در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار