جشنوارۀ تئاتر مقاومت، آیینه‌دار همدلی ملت ایران است

تهران (پانا) - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر و شورای مدیران جشنوارۀ تئاتر مقاومت دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنوارۀ تئاتر مقاومت، آیینه‌دار همدلی ملت ایران است

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، در این دیدار که در محل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، دکتر سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تمجید و تجلیل از زحمات ستاد برگزاری این جشنواره، خواستار ترویج روحیۀ همدلی و ایثار در اقشار و آحاد گوناگون جامعه شد.
دکتر حسینی با بیان اینکه ملت ما در طول تاریخ هیچگاه منفعل نبوده و همیشه تهدید‌ها را برای خود به فرصت تبدیل کرده‌است گفت: جشنوارۀ تئاتر مقاومت باید زمینه‌ساز ترویج روحیۀ ایثار و فداکاری در جامعه باشد و ما باید بتوانیم بهترین بهره را از ظرفیت والای ایجاد شده در بستر دفاع مقدس برای شرایط امروز کشور ببریم.
دکتر حسینی همچنین گفت: ملت ما همیشه در همۀ صحنه‌ها ابتکار عمل مثال‌زدنی از خود نشان داده‌ و توانسته‌است از سخت‌ترین مشکلات و صعب‌العبورترین راه‌ها به سلامت گذر کند. جشنوارۀ تئاتر مقاومت باید این غیرت و حمیّت ملی را در صحنۀ تئاتر، با بیان اثربخش و زیبای هنر به جامعه ارائه دهد.
وی اظهار امیدواری کرد جشنوارۀ تئاتر مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور بتواند با تزریق روحیۀ امید و نشاط و خودباوری به اهداف عالیۀ خود دست پیدا کند.
دکتر سید مجتبی حسینی همچنین بر لزوم همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنوارۀ مهم کشور در حوزۀ هنرهای نمایشی تاکید کرد.
در آغاز این دیدار حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت نیز با بیان اینکه جشنوارۀ مقاومت پس از سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، اینک علاوه بر این گنجینۀ گران‌بها شاهد تزریق مضامین متنوع و گسترده‌ای در موضوعات جشنواره است گفت:امروزه شاهدیم که با بسط موضوعی و روزآمد کردن مفاهیم مقاومت، ظرفیت بالایی در حوزۀ هنرهای نمایشی کشور ایجاد شده و این تحولِ مضمونی باعث شده تاکنون بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود.
نیلی همچنین افزود: جریان تئاتر مقاومت در کشور زنده است، چرا که در پایش سراسری که ضمن برگزاری جایزۀ بزرگ سرو و تقدیر از فعالان حوزۀ تئاتر دفاع مقدس انجام شد، شاهد ارسال بیش از ۲۸۰ اثر از سراسر کشور بودیم که بدون هیچ چشم‌داشتی و با عشق به فرهنگ دفاع مقدس تولید شده بودند. این گنجینۀ گران‌بها را باید با ساماندهی و کیفی‌سازی در سطح ملی مطرح کنیم و این موضوع اساسی را وظیفۀ خود می‌دانیم.
در این دیدار دکتر قادرآشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران و بانیان این جشنوارۀ مهم ملی، بر لزوم همکاری ادارۀ کل هنرهای نمایشی با جریان تئاتر مقاومت در کشور تاکید کرد.
در این دیدار توحید معصومی دبیر اجرایی جشنواره، جواد تمدنی مدیر روابط عمومی، امیرحسین شفیعی مدیر بخش صحنه‌ای، داریوش نصیری مدیر بخش خیابانی و محیطی و امیر کلاته مدیر اداری و پشتیبانی جشنواره نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار