شبکه شادتحولی نوپا با آینده‌ای روشن

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد ویروس کرونا راه را برای جهش و گسترش آموزش مجازی باز کرد و در قامت شبکه آموزش دانش آموزان تبلور یافت؛ شبکه ای که تحولی نوپا در آموزش و پرورش بوده که آینده ای روشن را در فرایند تعلیم و تربیت ترسیم می کند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شادتحولی نوپا با آینده‌ای روشن

محمد علی واقعی؛ صبح امروز در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با وزیرآموزش وپرورش در شبکه شاد، تصریح کرد: به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدارس استان، خادمین نظام تعلیم وتربیت با همراهی و همکاری جامعه عظیم الشأن فرهنگیان با تولید محتوای علمی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی حتی المقدور امکان دسترسی دانش آموزان را فراهم کردند و برای دانش آموزان محروم از فضای مجازی و گوشی هوشمند با تولید درسنامه کمک کردند تا دانش‌آموزی از آموزش محروم نماند.

او، با بیان این که شبکه شاد طراحی شد تا یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیت‌های آموزشی و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی باشد، عنوان کرد: هنوز راه طولانی تا تحقق همه اهداف وآرمان های ترسیم شده برای این شبکه نوپا در پیش است، ولی همین حرکت و هدایت آموزش در فضای مجازی و بهره گیری متفاوت از یاددهی و یادگیری می تواند راه رابرای ایده های خلاقانه باز کند تا این ابزار در آینده کارآمدتر ظهور و بروز داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خرراسان جنوبی، ادامه داد: هر چند حضور فیزیکی در کلاس درس ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و ارتباط دوسویه میان دانش آموزان با یکدیگر و معلم، در لایه های پنهان نه تنها فراگیری علم و دانش را به همراه دارد، بلکه از خصوصیات و اخلاق و رفتار همدیگر آموختن وجه دیگری از این ارتباط است؛ اما حال که ویروس کرونا تلنگری ایجاد کرد تا در بستری غیر از حاضر شدن در مدرسه، آموزش ارائه و دریافت شود این فرصت را باید غنیمت شمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، فراهم نبودن زیر ساخت ها و عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به اینترنت و عدم برخورداری دانش آموزان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری از گوشی هوشمند را مهم ترین چالش پیش روی آموزش و پرورش استان در گسترش آموزش در فضای مجازی و پوشش صد در صدی شبکه شاد برشمرد.

واقعی افزود: برای حل این معضل نیز به دو صورت برگزاری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و در اختیار قرار دادن جزوه و بسته های آموزشی عمل شد تا عدالت اجتماعی و آموزشی که همواره مورد تاکید است، برقرار شود.

او، با بیان این که با همت معلمان استان اجازه نمی‌دهیم دانش آموزی به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت یا ابزار هوشمند از آموختن محروم شود؛ خاطر نشان کرد: هم‌اکنون شاد یک ابزار آموزشی است و بعد از بازگشایی مدارس ابزار کمک آموزشی شده و به ابزارهای کمک آموزشی که معلم می‌تواند از آن استفاده کند ؛اضافه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار