از سرگیری فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سطح استان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خبر داد لغو نوبت های قبلی برای انجام طرح سنجش هزینه ای به خانواده ها تحمیل نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
از سرگیری فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سطح استان خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مهدی قاسمی پور با بیان اینکه با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و دستور ستاداستانی، فعالیت پایگاههای طرح سنجش به طور موقت متوقف شده بود گفت: با توجه به تمهید الزامات و رعایت پروتکل های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی، پس از استعلام مجدد فعالیت پایگاههای طرح سنجش از روز ۹ مرداد ماه از سر گرفته شد.

وی با اشاره به نگرانی خانواده ها و عوامل اجرایی مدارس بابت روند لغو نوبت دانش آموزان بدو ورود افزود: تمامی نوبت هایی که از تاریخ 15 تیرماه لغایت 31 مردادماه سال جاری اخذ شده بودند به تدریج تا تاریخ 19 مردادماه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور لغو نوبت شده تا مدارس بتوانند مجددا نوبت گیری کرده و به خانواده ها اطلاع رسانی کنند، قابل ذکر است که بابت لغو نوبت ها هیچ گونه هزینه ای به خانواده ها تحمیل نخواهد شد و فرآیند نوبت گیری مجدد و اطلاع رسانی به خانواده ها بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

قاسمی پور در ارتباط با دانش آموزانی که جهش تحصیلی داشته و در روزهای 6 لغایت 9 مردادماه نوبت داشته اند، نیز از طرف خود سازمان آموزش و پرورش استثنایی با توجه به شماره تماس والدین که در سامانه ثبت شده است تماس گرفته خواهد شد و نوبت دهی مجدد انجام خواهد گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه جهت انجام تست مجدد و یا تست دیر آموز، لازم است اولیا محترم کپی شناسنامه دانش آموز، معرفی نامه عکس دار، گزارش تحصیلی که توسط معلم-مشاور و مدیر مدرسه تنظیم شده است، تصویر آخرین کارنامه صادر شده و یک پوشه کاغذی را همراه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مدیران مدارس می توانند جهت اخذ نوبت برای تست "مجدد" ، "دیرآموز" و "جهش تحصیلی" پس از پرداخت هزینه از طریق درگاه http://h7.iehs.ir/tashkhis/pay در سامانه سنجش به آدرس http://h1.iehs.ir/tashkhis/home نسبت به این موضوع اقدام کنند.

قاسمی پور با اشاره به دانش آموزانی که سال گذشته سنجش نشده اند تصریح کرد: این گروه از دانش آموزان حتما باید با علت مراجعه "جامانده از طرح سنجش سال قبل" نوبت گیری و ارجاع شوند، همچنین دانش آموزانی که نتیجه سنجش آنها ناقص است، با هماهنگی واحد تشخیص نسبت به تکمیل مراحل تخصصی سنجش اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در ادامه افزود: چنانچه دانش آموز به هر علتی در زمان مقرر به پایگاه اولیه مراجعه نکند، لازم است ضمن لغو نوبت از طریق پایگاه های اولیه و پرداخت هزینه، مدرسه مجددا جهت نوبت گیری اقدام کند، بنابراین لازم است مدیران محترم مدارس جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این خصوص، قبل از اخذ نوبت با اولیا دانش آموزان هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموز در پایگاه سنجش فقط با یک نفر همراه و استفاده از ماسک الزامی خواهد بود افزود: با توجه به اینکه نوبت دهی با فاصله زمانی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ای انجام می پذیرد، حضور به موقع دانش آموز در پایگاه مطابق نوبت اخذ شده مورد تاکید است.

قاسمی پور در پایان افزود: برخلاف سال های گذشته پس از اتمام سنجش در پایگاههای اولیه، ارجاع به مراکز سلامت بهداشت جهت معاینات تکمیلی انجام نخواهد شد و به زمانی دیگر موکول خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار