سهیمه اولیه طرح ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان ابلاغ شد

خرم آباد (پانا)- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۲ هزار و ۹۳ واحد مسکونی سهمیه اولیه طرح اقدام ملی مسکن استان برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سهیمه اولیه طرح ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان ابلاغ شد

مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به جز شهرهای دورود، خرم آباد و بروجرد، تکمیل پرونده متقاضیان واجد شرایط بر عهده بنیاد مسکن است و تامین زمین تمامی واحدها توسط اداره کل راه و شهرسازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با تامین زمین مابقی واحدها، ابلاغیه تسهیلات جدید نیز اجرا می شود چراکه از نظر دولت، تمامی افراد نیازمند به مسکن باید از امکان اقدام ملی مسکن استفاده نمایند بنابراین مشکلی برای سهیمه های مورد نیاز وجود ندارد.

رضایی گفت: زمین مورد نیاز برای اقدام ملی مسکن در الشتر، پلدختر ونورآباد تامین شده و کار تکمیل پرونده واجدان شرایط در دست اقدام است و در شهرهای ازنا و الیگودرز باقی مانده واحدهای مسکن مهر در صورت تمایل متقاضیان با شرایط جدید اقدام ملی واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین زمین و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی از جانب دولت برای تکمیل واحدهای مسکن ملی کافی نیست بنابراین متقاضیان باید با آگاهی در این راستا اقدام نمایند و از تمکن مالی خود اطمینان داشته باشند.

تاکنون ۹ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت مسکن ملی بوده اند و کار پالایش مابقی متقاضیان در حال انجام است.

طرح اقدام ملی مسکن با تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری رییس جمهوری برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور از هشت ماه گذشته آغاز شد.

در ۲ مرحله ثبت نام این طرح یکهزار و ۶۸۴ و بیش از ۱۷ هزار نفر شهروند لرستانی متقاضی دریافت مسکن ملی شده اند که راستی آزمایی و پالایش این ۱۹ هزار نفر در حال انجام است.

طرح ملی مسکن با هدف خانه دار شدن دهک های چهار تا هفت جامعه اجرایی می شود ادامه داد: چهار شرط این طرح شامل افراد متاهل سرپرست خانوار؛ فاقد مسکن؛ پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مسکن از سال ۸۴ و فرم (ج) سبز ( عدم دریافت زمین یا وام یا تسهیلات یارانه ای مربوط به مسکن از دولت) می شود.

مقرر شده اقدام ملی مسکن طی ۲۴ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی تکمیل شود که این مهم مشروط به انجام تعهد دوطرف یعنی سازنده و مردم است که باید بجز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی مابقی قیمت ساخت را به موقع واریز کنند تا منابع ریالی طرح تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار