فراخوان وزارت صنعت به سرمایه‌گذاران برای تولید لاستیک سنگین

تهران (پانا) - وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام ارائه زمین رایگان در شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران برای تولید لاستیک سنگین، از همه سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان وزارت صنعت به سرمایه‌گذاران برای تولید لاستیک سنگین

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلسه قرارگاه جهش تولید عصر امروز با حضور «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارتخانه اعلام شد: آن دسته از سرمایه‌گذارانی که متقاضی تولید لاستیک سنگین در کشور باشند، علاوه بر دریافت زمین رایگان در شهرک‌های صنعتی، از تسهیلات ریالی تبصره ۱۸ برخوردار شده و منابع ارزی مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد تا تولیدکنندگان فعلی تایر سنگین با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در اولویت حمایت‌های ریالی و ارزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گیرند.

علاوه براین مقرر شد به منظور تنظیم بازار لاستیک و تامین نیاز بازار، گمرک جمهوری اسلامی ایران به فوریت نسبت به ترخیص موجودی لاستیک گمرکات اقدام کند.

تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه تولید لاستیک از جمله مصوبه های این جلسه بود.

به گزارش ایرنا، بررسی آمار عملکرد تایرسازان حاکی از تولید ۶۷ هزار و ۷۳۴ تن انواع تایر و تیوب در بهار امسال و رشد ۲۴‌ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

میزان تولید دوره یاد شده معادل ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۶۲ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه تایرهای تولیدی نیز در همسنجی با پارسال رشد ۲۷‌ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار