جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در جهت تقویت منابع کتابخانه های عمومی

تهران (پانا) - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین از اهدای بیش از سه هزار جلد کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت نیک اهدای کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در جهت تقویت منابع کتابخانه های عمومی

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میثاق گودرزی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با اعلام این خبر در توضیح اهدای کتاب به کتابخانه این استان گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت منابع و مجموعه سازی کتابخانه های عمومی،‌ سازمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران و مراکز این سازمان در استان ها؛ تعداد قابل توجهی کتاب در زمینه های مختلف را به نهاد کتابخانه های عمومی اهدا می کند.

وی ادامه داد: کتابخانه های ملی هر کشور کتابخانه مادر هستند که نقش آنها در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی جامعه بی بدیل است. از همین رو افزایش آگاهی و ارتقا سطح دانش مردم از رسالت‌های مهم در کتابخانه ملی است و به گواه تاریخ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این حوزه فرهنگی بسیار شایسته و قابل تقدیر عمل کرده است.

گودرزی بیان کرد: برهمین اساس با اطلاع از کمبود منابع کتابخانه ای استان قزوین با هدف تامین و به منظور محرومیت زدایی و غنای کتابخانه عمومی، بیش از سه هزار جلد کتاب در دو مرحله بهمن ماه 98 و مرداد 99 اهدا شد.

گودرزی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با اشاره به این مطلب که کتاب های اهدایی از تازه ترین آثار در حوزه نشر هستند، گفت: کتاب های اهدا شده به کتابخانه عمومی استان قزوین از جدیدترین کتاب های منتشر شده در حوزه های مختلف چون کودک و نوجوان، کمک درسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، عرفان، بهداشت، ورزش، دفاع‌مقدس، دین، مهارت‌های خانه‌داری و دیگر علوم هستند.

وی تاکید کرد: مجموع این کتاب ها بعد از بررسی و تفکیک بین کتابخانه‌های عمومی تازه تاسیس، روستایی، محروم و کتابخانه هایی که با کمبود منابع مواجه هستند، توزیع شد و توانست نفس تازه ای در جریان فرهنگی این استان ایجاد کند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین همچنین با بیان نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سیاستگذاری های کلان فرهنگی گفت: اهدای کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی در استان قزوین برای نخستین بار رخ داده است که این اتفاق فرهنگی نشان دهنده جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان فرهنگی در تقویت نهاد کتابخانه های عمومی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار