اتمام مهلت قانونی انشعابات غیرمجاز برق در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

تبریز(پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه قانون مقابله با انشعابات غیرمجاز در سال 96 تصویب و به مدت 3 سال به اجرا درآمد، عنوان کرد براساس این قانون بسیاری از مشکلات انشعابات غیرمجاز و غیردائم در بافت های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مرتفع می‌شد، ولی اخیرا مهلت قانونی این قانون به پایان رسیده است و امیدواریم وکلای مردم با اقدامی سنجیده گامی برای رفع این مشکل بردارند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اتمام مهلت قانونی انشعابات غیرمجاز برق در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

به گزارش شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی امروز در دیدار با احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت نیرو با برنامه‌ریزی منسجم در بخش برق موفق شده از ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه این شرکت با بیش از یک میلیون و 15هزار مشترک، شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر و بخشی از شهرستان بستان‌آباد را پوشش می‌دهد افزود: تقریبا 35درصد مصرف مشترکان برق تبریز در بخش صنعتی، 34 درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های کشاورزی، اداری، تجاری و عمومی صورت می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برق تبریز، 7هزار مشترک سنگین در بخش صنعتی و کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: در سایه‌ تلاش همکاران، طی سال‌های اخیر، 4600 مشترک صنعتی را هوشمند کرده‌ایم و قادر به کنترل آنلاین مصارف مشترکین سنگین هستیم.

وی، نیاز مصرفی برق تبریز را 950 مگاوات عنوان کرد و با بیان اینکه وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف برق برنامه‌ منسجمی دارد، افزود: با وجود اینکه در ایام پیک بار به سر می‌بریم، شاهد خاموشی و ایجاد مشکل برای شهروندان و مشترکان نبوده‌ایم و این در سایه‌ برنامه‌ریزی منسجم در مدیریت بار شبکه و هماهنگی با صنایع در قالب تفاهمنامه‌های منعقده به تعداد 4330 مورد تحقق یافته است.

کاظمی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران سعی کرده‌ایم کوچکترین عارضه‌ای به مردم وارد نشود.

وی به برخی مشکلات و چالش‌های اخیر شرکت توزیع نیروی برق تبریز اشاره کرد و افزود: مهمترین چالش‌های شرکت را معوقات برق مصرفی، شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر عملیات اجرایی، محدودیت‌های نقدینگی و ایجاد مشکلات در تامین خدمات و تجهیزات، مسایل مربوط به برق‌های غیردائم و مشکلات برق‌های غیرقانونی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار تشکیل می‌دهند.

کاظمی با اشاره به اینکه قانون مقابله با انشعابات غیرمجاز در سال 96 تصویب و به مدت 3 سال به اجرا درآمد، تصریح کرد: براساس این قانون بسیاری از مشکلات انشعابات غیرمجاز و غیردائم در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مرتفع می‌شد ولی اخیرا مهلت قانونی این قانون به پایان رسیده است و امیدواریم وکلای مردم با اقدامی سنجیده گامی برای رفع این مشکل بردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد که در سایه‌ حضور وکلای فعال از حوزه‌‌ تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، مشکلات صنعت برق در تبریز و کشور کاهش یابد و با تعامل مناسب و حمایت وکلای استان بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

احمد علیرضا بیگی، نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه زحمات شما مسئولان خدوم عیان است، گفت: مشکلات اساسی کشور به نوع سیاستگذاری‌های کلان باز می‌گردد و ما برای اینکه به اقتصاد واقعی دست یابیم و هزینه‌ها شفاف باشد نیاز به اصلاح اساسی اقتصاد داریم تا از این فاصله طبقاتی که روزانه بیشتر می‌شود، جلوگیری کنیم.

وی صنعت برق را تجارت و علمی بزرگ دانست و اظهار امیدواری کرد: وضعیت فعلی و مشکلات اقتصادی جامعه استمرار نیابد و با فسادهای کلان اقتصادی در سطح کشور مقابله شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار